Leonard skrev:Om jag har ca 6-8st multisar + 2 par Jullar (transcriptus eller dickfeldi). Ska jag sätta sätta ner snäcklekarna för jullarna, så att det blir lite hemma innan, eller ska jullarna i före? Vilka av arterna tror ni kommer blir mer aggresiv?
Vad matar ni fiskarna med? spirulinaflingor, räkmix, artemia. Dom äter säkert granulat och andra flingor också.
Tror ni att Cyclop-Eeze är ett bra foder (för jullar + snäcklekare)?
Så här beskrivs det:
"Cyclop-eeze är ett foder som består av särskilt utvalda microorganismer
framtagna på biologisk väg i en specialgjord sjö som efterliknar
arktiskt klimat. Fodret kommer från ett kräftdjur med en mycket
karaktäristisk orange färg, och det har visat sig att djuret helt
naturligt har den högsta halten av pigmentet Astaxantin, vilket också
avspeglar sig i fodrets färg. Cyclop-Ezee innehåller också höga halter
av fleromättade fetter, bland annat från den så välkända Omega
3-familjen.
Till både söt och saltvatten."
Jag tänkte köpa Cyclop-Eeze, Ocean Nutrion Spirulina flingor eller OSI Spirulina (flingor). Vilket är bäst tror ni (kanske ingen större skillnad) av OSI eller Ocean Nutrion spirulina flingor?
Fiskarna äter väl från botten, så nåt flytande foder är väl inte så bra isf.
Hittar de verkligen nykläckt artemia i karet, om man bara släpper ner? mina andra fiskar brukar aldrig se den =)
Brukar ni skölja bort saltet från silen med artemia? Eller spolar ni bara ut den till fiskarn direkt?
Tror du kan ha i dom samtidigt bara du har gott om gömställen för båda arter, annars är risken kanske att multisarna gör som dom gjort hos mig ockupperar stenröset.
Jag matar mina med artemia (helst levande) men dom tar även fryst, dafnier verkar dom tycka om också och så har jag baby-pellets till dom men dessa får man mjuka upp först och krossa dom så dom sjunker innan man kan ge dessa till dom.
De foder du nämner kan jag inget om överlåter till nån annan att svara på detta.