Har du nitrit så dör de lite fiskar här och var, jag skulle helt klart köpa ett sånt test (kostar ca 100kr som räcker till 50-60 test)
Jag hade hög nitrit som fasen när jag lite akut fick slänga över fiskarna när de andra karet läckte, då dog de lite fiskar av alla möjliga, dock så rök mina ungfödrare först, Platy och svärdbärare, tetrorna verkade inte bli påverkade alls, de börja dock dö först när jag fått ner värderna till "rätt" nivå, då strök 3st med rätt omgående.

Jag har 2 kar nu med plastkåpa och syret har då alldrig varit något problem, de är ju lite hål för sladdar osv på baksidan där strömmar de in luft, lika så sluter de där oftast alldrig riktigt tätt, du kan ju annars köra med att borra upp lite hål i baksidan på rampen alltså långt in på ovansidan där de inte syns så mycket (förutom ljuset som kanske komemr lysa lite ut då)

men jag hade helt klart börjat med ett nitrittest, jag litar inte specielt på Zooaffärerna då de flesta hellst vill att du ska köpa mer fiskar innan du löst problemet så du får återkommer 4-5 gånger och handla mer....