Marcus.N skrev:
Aha..! ja trodde man var tvungen att ha flera av arten för att dom ska trivas det blir ju bara bättre med en liten hamster:) men va ska dem ha för storlek om man köper ett akvarium och har som bur som ja vet att många har gjort.!

Använd inte akvarium, ventilationen är alltför dålig i ett akvarium. Kosta hellre på hamstern ett terrarium, mitt terrarium som min guldhamster bor i är 70*35*60 (B*L*H)

Det tycker jag är alldeles lagom, man får plats med "leksaker", hus och hjul samt mat och vattenskålar.

Dessutom, om du har en väldigt nyfiken katt så är ett terrarium väldigt bra, för med hjälp av skjutdörrarna och en spärr kommer katten inte åt hamster. Men däremot har den en mycket intressant tv att titta på :)

Min hamster Hugo, 2 år. Kommer från ett zoo jag praktiserade på. Han skulle egentligen avlivas då han var mycket agressiv. Men jag fick honom gratis eftersom vi blev fästa vid varandra under de 3 veckorna jag var där. Jag fick hamstern för 50:- fast de egentligen kostade 100:-

Kan även tillägga att det endast är vissa dvärghamstrar som kan bo 2 och 2 i om buren är tillräckligt stor. Men guldhamstrar slåss på liv och död.