Ok , det är synd om de delfiner som blev så respektlöst behandlade i videon. När det gäller fisk och det marina så tror jag inte hanteringen av fisken är det stora problemet utan att vi håller på att fiska ut haven i rasande takt, sen behöver vi inte bekymra oss om hantering, det finns inget att hantera.

Det här med dålig hantering av djur kommer att fortgå så länge man bedriver näring på detta, konsumentpåverkan genom att sluta äta kött och dylikt ska man hålla på med om man finner att man mår bra av det och ens samvete funkar bättre men det kommer aldrig vara lösning på problemet. Först när vi törs ifrågasätta vårt levnadssätt (marknadsekonomin) kan vi börja försöka hitta en lösning på detta, en politisk lösning. Jag vet, "man skall väl kunna bedriva ansvarsfull näring", nej, jag tror inte det, det ligger i sakens natur att allt skall effektiviseras och då kommer djurens väl i kläm.

Haven vet vi är utfiskade inom en nära framtid men ändå så diskuterar vi hur elakt man minsann dödar delfiner som är så söta och dessutom anses intelligenta.

Mvh Jari