batski skrev:Jag kan inte tänka mig att skulle tycka de vore hemskt att sluta föda upp Belgian Blue eller broilerkycklingar för att annars skulle dessa sönderavlade djur utrotas. Jag skulle inte ens kalla det för utrotning. De raserna som utnyttjas i djurindustrin är inte ett resultat av det naturliga urvalet. De är onatrurliga arter som inte borde ha funnits över huvud taget. De är inte en del av naturen och det naturliga mångfalden. Om dessa raser försvann skulle det inte påverka de vilda djuren på något negativt sätt. Det handlar inte utrotning, utan helt enkelt att sluta föda upp onaturliga djur som ändå inte skulle ha funnits för sitt eget skull och inte heller som en del av naturen.
Men det är ju också så att Belgian Blue inte tillhör de vanligaste köttdjuren i landet.
Kollar man däremot på SKB, SLB osv så är det de dominerande raserna, och de är inga broiler arter.
SKB har funnit i många många år och tillhör också de som producerar minst mängd mjölk. Och ändå är de så vanliga...
Beligan blue tycker inte jag heller tillhör ngt vi ska ta del av, inte heller vanvård av djur eller andra former av misshandel. Men med MIN erfarenhet är det heller inte det som dominerar våra bondgårdar i dagens läge, även om det förekommer.
Samma vanvärd/misshandel förekommer inom alla djurgrupper människan har valt att hålla "tama", inkl fiskar, hundar, djur på djurparker osv.
Att jag väljer att kalla det Atnikött-propaganda är att jag tycker det liknar det. Alla som äter kött deltar aktivt i den vanvård som sker, de som inte äter kött är landets helgon.
Och ja jag vet att du sagt emot det flera gånger. Dock är jag inte övertygad.
Nej jag har inte läst ngn av dina länkar...det får vänta tills jag har mer tid. Flytt och ungar gör inte att man kan koncentrera sig under kolossalt långa stunder.;)