Snart kommer en expert hit som skall kolla om man möjligtsvis kan flytta på avloppsrören så jag får bra med plats.

Som någon kanske sett har jag intresserat mig för rockor. Mantillarockorna ser väldigt vackra ut, och jag väntar på lite matnyttig info om dem

Är det ingen mer som sitter på spännande läsning om innedammar, lösning på filter, belysning, vattenbyte, SA inredning... osv.

//Michael

------------
Orkar inte trippelposta.

Idag är väggarna färdigputsade, och singlet ligger ute så en platta kan gjutas. Sen är det bara till att bygga rummet och dammen
----------------

Det skulle visst läggas ut ett lager sand så det har de gjort idag. Nu kommer nog bygget stå still ett tag, eftersom armering skall läggas ut och vi måste beställa betong från en sån där lastbil. Vilket kommer kosta en hel del, samt att det måste ske samtidigt som resten utav källarens golv skall gjutas.

Jag uppdaterar väl när det händer något mer igen, men som det ser ut nu kommer det nog dröjja ett tag.

Men fortsätt gärna tipsa om saker.
---
Är det någon som har tips på hur man skall vattentäta? Dammduk är inget alternativ då jag skall ha en fönsterruta fram.
Topcoat funkar men det är ju inte särskilt naturligt, snarare väldigt färgglatt :D

Jag funderar fortfarande på belysningen. Kan man sätta i akvarielysrör i vanliga industriarmaturer? Det skulle vara toppen för då kan jag ju variera rören så att landdelen och växterna på land får annat ljus än vattnet