Om någon lägger in en annons i forumet så är det inte tillåtet - men om jag, du eller någon annan svarar på en forumfråga om var en viss räkart finns att köpa och då anger en affär eller privaperson så är det ingen annons. Däremot om affären eller privatpersonen svarar i forumet om att de har räkarten till salu så är det en annons.

Uppenbarligen är det dock så att vissa av er inte förstår de regler som gäller här och det är ju tråkigt - men tyvärr inte så mycket att göra åt.

Ni får faktiskt fortsätta att leva med dom om ni vill vara aktiva här.

Det här finns att läsa i ett tidigare inlägg som jag skrivit i tråden;

Första gången som jag inte gillade en radering var när en ung flicka i Gävle frågade mig vi forumet, vem var som hade X till försäljning. Det hade kommit upp till diskussion på ett av våra akvariemöten och hon mindes inte vem det var. Jag svarade med namnet på personen som hade X till salu. Mer än så var det inte.
Detta renderade i en radering av de två inläggen. Surt och onödigt modererande, tycker jag.
Det jag ville var bara att hjälpa igång en ung flicka med sin hobby. Men vi fick båda en tankeställare om moderatorers agerande, maktfullkomligheten. Jag tror att vi båda två blev väldigt förvånade. That´s it.

I say no more.

(Erik I, det är här energin kommer mestadels ifrån att jag inte gillar när "de små" blir utsatta för .....framförallt inte när det görs på ett buffligt sätt.
Energin flödar också från det deletade inlägget som bl.a. innehöll information om min bjudkväll, inklusive direktinbjudning till någon/några personer som inte observerat min e-postinbjudan tidigare. De fick inte en sista chans att se att jag hade en akvariemöteskväll.)