Aquastyle skrev:
Men... ni missar poängen som jag ser det.

Vore forumet politiskt öppet och demokratiskt så visst, då har vi som användare rätt att avkräva förklaringar, motiveringar och ursäkter utav de som styr och ställer.

Men skall man inte påpeka vad man tycker är felaktigt agerande? Svara på kritiken som en vuxna människor och inte hoppa in och elda på konflikten, som HazelCR påpekat att vissa gör. Jag kallar dem troll, enligt gammal sed i olika forum på Internet.

Sen en annan sak som går "way beyond" forum:

Man säger inte åt en vuxen människa att be om ursäkt.

Det gör man till barn, för att lära dem vad gott uppförande är och hur man beter sig.

Om en vuxen människa vill be någon om ursäkt så gör denne det ändå. Gör denne inte det fast han borde, då är det upp till dig att reagera därefter och skapa dig uppfattningar.

Du kan aldrig ändra på andra människor, bara dig själv. (Tänk vad många äktenskap som skulle räddas, om alla hajjade detta...)

Om någon ber om ursäkt på uppmaning av en annan person - vad är då ursäkten värd för dig?

Nä... ursäkter ska komma spontant. Det är då de kommer från hjärtat, och träffar i hjärtat. :)

(Helt off topic, men ändå viktigt att poängteras... tycker jag...)

Som jag skrivit, jag skulle vilja att moderatorn svara på de konkreta frågor som ställts till honom. Dvs förklaring i första hand, och i förekommande fall en ursäkt, om han så tycker är lämpligt. Jag har inte kräft, jag har önskat.

Och ja, jag har fått en uppfattning om hur Kjell är på detta forum, helt baserat på hans beteende när han modererar. Har haft åsikten att han är kunnig, vilket ju inte ändrats. Men den har kompletterats med inte lika possitiva åsikter omo honom. Vilket ju är, om jag uppfattat dig rätt, vad du skriver ovan.