Healena skrev:
http://susning.nu/Hackerslang/Troll

//[FONT=Arial][SIZE=3]Troll[/SIZE][/FONT] är en form av debattinlägg som skrivs i avseende att provocera, ofta genom riklig användning av [FONT=Arial][SIZE=3]FUD[/SIZE][/FONT]//

//[FONT=Arial][SIZE=3]FUD[/SIZE][/FONT] är en akronym för [FONT=Arial][SIZE=3]F[/SIZE][/FONT]ear, [FONT=Arial][SIZE=3]U[/SIZE][/FONT]ncertainty and [FONT=Arial][SIZE=3]D[/SIZE][/FONT]oubt - rädsla, osäkerhet och tvivel// ([COLOR=darkred]Här befinner det sig ofta nu..personangrepp/nedsättande kommentarer.. antaganden/påståenden om "motståndarens" personlighet... försök till förlöjning av "motståndaren" o.s.v![/COLOR] )

{Typiskt för ett troll är också att det alltid oavsett vad ska ha sista ordet!

Så det kommer nog kanske ignorera detta av honom utnämnda trollets - rena upprepningar av hans & länkens egna ord! Men det kommer alla gånger komma med fler inlägg! För det finns aldrig "rätta svar" som kan "mätta" ett trolls frågeställningar! Det kommer bara med flera, och nöjer sig aldrig någonsin med de svar som ges vad som än sägs, hur det än sägs och hur ofta det än sägs!! Om jag mot all förmodan skulle få sista ordet i denna tråd - risken är ej stor - så må jag då bära "trollhuvudet"! Det får det hela HELT klart vara värt isåfall! Jag behöver inte få någon respons alls på detta, för syftet med detta "inlägg" är endast att klargöra situationen - INTE att provocera - vad ni än tror! Om någon blir provocerad av detta så ber jag om ursäkt nu på en gång så är det gjort! Och tyvärr matas nu kanske trollet en gång till :( - men för absolut sista gången av mig!!!

- Må tråden självdö! }

!

Tack för ursäkten, bättre sent än aldrig.

Inget svar är inte rätt svar, så där har du ju rätt.

PS:
Ditt inlägg innehåller faktafel.
Du få underkänt med den citatsättet om du skrev så i en högstadieuppsats.
Du blandar faktacitat från referenserna med eget tyckande på ett oklart sätt. Det är svårt att se vad som kommer från referensen och vad som är din egen personliga tolkning/tillägg.
FUD är marknadsföringsteknik som går ut på att baktala, med lögn eller halvsanning, konkurerande tekniks underlägsenhet. FUD har ingen relevans till texterna i denna tråd.
Ni andra som har läst så här långt. Läs referensen, det är enklare än att försöka förstå inlägget från Healena.
DS: