var inne på Zoogiganten i Lomma för första ggn idag, och blev både lite positivt överraskad och lite negativt... positivt var att där var ( i mitt tycke ) många olika sorters fiskar och de såg pigga och fräscha ut. såg heller inte en enda död fisk.. tyckte även att personalen som jobbade där idag var trevliga.. de skämtade och skojade och han som betjänade oss verkade kunna sina grejor och han tog sig verkligen tid för att hjälpa oss..

negativt var helt klart priserna! dyrt som attans, framförallt karen.. herregud.. 3-4 ggr så dyrt jämfört med hornbach i de mest extrema fallen.. och såååå mycket bättre kan inte Caiman vara mot Juwel?
sen tyckte jag de hade för lite tillbehör och dylikt jämfört med utbudet på fiskar!

sen körde jag inom på hornbach i malmö och beställde ett Juwel Vision 180, 2459:- för karet + 799:- för möbeln.. köpte ett i mörkbrunt.. kommer bli jäkligt snyggt!
hon som betjänade oss var trevlig fast dock inte speciellt kunnig, men hon var iaf ärlig och sa att hon inte var 100% säker på grejor jag frågade så hon skulle säga till Håkan att ringa mig imorron.. bra respons tycker jag iaf!
ska försöka ta mig in till Jägerszoo när jag e i malmö nästa gång!