Akvarieförening here we come

Hej gott folk!!

Nu har jag fixat och donat med mitt akvarierum och det har kommit in en ny matta på golvet som ska kunna stå emot ca 1700 liter tack vare ett uppvik på 10 cm. Dock vågar jag inte hälla ut så mycket vatten på golvet för att prova om mattan håller tätt, så jag får lita på dom som kan sin sak denna gång :).

Jag har haft en konversation med Sarf nu i dagarna om att en förening skall startas upp i Gävle området. Ni kan kolla på deras hemsida och läsa vad det innebär http://www.akvariet.tripnet.se/sarf/SARF.html

Angående träffen i morgon som är hemma hos mig på femtetvärgatan 16 i gävle, så tänkte jag skjuta fram tiden en aning till kl 15:00 passar det bra eller ska vi ta det i vanlig ordning kl 18:00, vad säger ni? En sak att fundera på till i morgon är att ge förslag på någon som kan tänka sig vara ordförande och någon som kan vara kassör i föreningen som kommer att starta upp inom kort. Eventuellt en odlingsförman som kommer att ta hand om odlings tävlingen. Jag berättar mer i morgon.

Det blir en vanlig träff i morgon där vi utser dessa platser och snackar skit som vanligt inge akvarie kånkande alltså. Jag har haft för lite tid att planera det nya rummet. Så det blir till veckan i stället.

//Henrik