ja men nu rikta jag mera in mej på just det att folk svarar på 3 år gammla frågor inte att dom inte söker:)
hur ska jag förklara...
om nu en ts för 4 år sen gjorde en tråd om 14 kampfiskar i en fruktskål och helt plötsligt väcks den tråden 3 år senare av ngn som missat att den är dassgammal.
eller ngn har skrivit om platy fisken med 2 huvuden för 2 år sedan och jag kommer å wow nu kan jag fråga denna ts å missar datumet...
kanske tom blir putt för att han inte svarar osv
men visst kanske finns nya aktiva members som kan svara men om frågan är riktad på ngt ts skrivit så kan ju bara ts svara *svammlar:)*
sen finns det trådar som är hel bra att dom rullar på som tex info tråden om räkor MEN den är ju 2 mil lång... när trådar blir 2 mil långa så vad gör man? jo man orkar inte läsa igenom den utan man gör en ny med sin fråga alt frågar i tråden och får info: läs tråden vi har redan svarat 48 gånger på den frågan.
(säger inte att deltagarna gör det men som ex)
att då stänga trådar förhindrar alltså i viss mån: mils långa trådar som ingen orkar läsa igenom och att gammla trådar som är inaktuella inte skapar ngn konstig debatt.