mediabrus skrev:
"......"

Jag funderade på det med "kanal" bakom det hela, men jag tror nog det blir en egen filterkammare i anslutning till det hela. Ang, belysning och vätlighet osv. så vill jag ha växter växandes där inne, dock kommer luftfuktigheten inte kunna hållas allt för hög.

Eftersom jagantagligen inte kommer han någraspeciellaväxter i karet är belysningen för dem inget problem. (jag skall ha Pacus i)

Som det ser ut nu väntar vi på byggarbetarna, eller vad man nu kallar dem. De skall gräva ut lite, sen skall det göras sådana viktiga saker som golv osv. Sedan kan jag med hjälp av någon mura väggarna och så.

Eftersom det tar sån tid innan alla har tid att göra det jag vill så hinner jag allt som oftast ända mig = jag blir nöjd.

Tror ni det räcker med ett filter på 1kbm om vattenvolymen är >7kbm? Generellt, hur beräknar man filtervolymen i förhållandet till den volym det skall rena?(tänk på att jag skall ha pacu = smutsigt)

Jag hade vart glad om konstruktionen vore "portabel" (haha) men tyvärr måste jag nog satsa på vanliga kar då = mycket mindre och inte lika kul.

;)