Healena skrev:- Om man nu är så kritisk mot säg en affär...vad vinner man på att kabla ut det i ett forum ist.f att antingen traska iväg till affären/maila den personligen? :confused:
Då kan de ju bemöta kritiken och besvara den, och kanske även rätta till felet! Och det istället för att de (kanske utan att ens veta om det själva) blir totalt nedsablade och får jättedåligt rykte från forum på internet. Vore jag handlare skulle jag vilja kunna bemöta kritiken och åtgärda "felet" INNAN folk slutade handla hos mig. Kritik kan ofta vara konstruktiv.
Och kritik är oftast lättare att ge - än beröm..konstigt nog.
Hur ofta ser vi någon lovprisa någon? Och hur ofta ser vi det motsatta??
Ja tänk...;)
Kritik är både possitiv och negativ.
Såå.
Det är alltså ok att skydda butiker som gör fel och men inte varna andra från att använda dem oreserverat? Men helt ok att sjunga lovsång över en butik, "annonymt", även om det inte är relevant? Samt i och med det "lura" andra att använda butiken?
Sedan kan ju negativ kompenseras av andras possitiva kritik, om nu butiken har nöjda kunder. Dvs, det brukar jämna ut sig med felaktig possitiv/negativ kritik om bägge får förekomma med under samma förutsättningar.
Dessutom så måste man ha ett konto för att posta, så är man ju inte posta annonym. Det vore annorlunda om man kunde posta utan att logga in, det vore anonymt.