ni alla har ju självklart rätt. och tack för att ni bryr er och att ni kommer med råd och egna tankar.

peterhaak verkar förstå exakt hur jag känner.

(citerar)
Att sitta och säga att det var ditt fel är helt klart FEL! För du har säkert koppat in fisken som man skall osv under inkoppningen såg du inga fel eller brister på fisken... och när du kom till butiken igen erkände de att de hade ngt fel UTAN synliga symptomer... Det är deras fel, sen kan man förstår att butiken inte kan ersätta dig fullt ut för då skulle de inte överleva.

Om de hade erkännt att det var deras fel vilket det var. så skulle jag må bättre just nu.

de gjorde fel inte jag. jag gjorde som man skulle göra. förutom att jag inte gått steget längre vilket är att sätta i karantän...

de köper in fiskar i grossistpris. jag torskade fiskar för över en tusenlapp som sagt. kanske kommer fler dö. jag vet inte..

hade jag vart i deras skor hade jag sagt : Ok det stämmer. det är vårt fel, vi sålde sjuk fisk till dig. du får pengarna för den sjuka fisken. vi kan tyvärr inte betala för de andra fiskarna. MEN du kan få tillbaka fiskarna som dött för samma pris som vi köper in fiskarna för........

Altså grossistpriset. säg mig vad skulle de förlora på detta? ingenting!! plus att de skulle få riktigt bra rykte för att de tagit ansvar SÅ GOTT de kan!
men visst det kan förstöra genom att andra kanske bluffar att samma sak händer dem. eller att alla helt plötsligt vill ha tillbaka pengar osv..

men det där e inte mitt problem. jag bryr mig inte till fem öre om hur deras företag drivs mm. det enda jag bryr mig om är att jag lagt ner skit mycket pengar i deras butik och att de ABSOLUT INTE gjort allt de kunnat göra för att försöka göra mig nöjd pga detta. alltså, när det kommer till kritan så skiter det sig !!

knyttet gav mig en cyberkram, det kanske inte hjälper sa hon. Det gör det, tanken gör det iaf. hon gör sitt bästa för att försöka trösta mig! det räcker för mig....det funkar.
men de i butiken försökte skylla ifrån sig och frånsäga sig ansvaret istället för att ha förståelse och visa det...

så hur kan jag inte klaga? hur kan jag inte vara sur?

Iaf tack för era tips och råd. nu vet jag iallafall hur saker och ting fungerar.

Mvh Amaro