Tropfrog skrev:En Många här på zoopet förutsätter att zoopersonal skall kunna svara på alla frågor och alltid göra det oavsett om de blivit tillfrågade. Men den tråkiga verkligheten är att stora flertalet kunder verkligen inte vill ha information, de vill inte veta att framgångsrik akvariehållning kräver kunskaper och intresse. De flesta har dock den goda smaken att inte ställa frågor som de inte vill ha svaret på. Personligen tråkar jag aldrig ut kunderna med information dom inte vill ha.
Så vad kan man förvänta sig av kund/personal i en zoobutik?
För mig är svaret givet:
Kund: Ställer frågor om det den vill veta något.
Personal: Svarar på frågorna så gott de kan, säger att de inte vet om de inte vet.
Kom ihåg att expediten du pratar med kanske är anställd som pälsvårdsexpert, hon kanske inte vet lika mycket om akvarium som du.
MVH
Magnus
Så kanske det funkar i en klädbutik, men nu handlar det faktiskt om levande varelser ..och växter.
