Att bjuda på ett och annat asgarv tillhör min service här på Zoopet ;)
Började med att håva upp de överlevande Kardinalerna igår och flyttade ner dem till Gurami-karet. Insåg att de bara var 21st nu... :(
Fick med alla utom tre, inte så lätt att håva upp snabba tetror i ett möblerat 400-kar med massor av nyplanterade växter.
Eftersom hela familjen ändå bara låg hemma med hög feber och tyckte synd om sig själv igår med så drog vi runt lite i Göteborg. [:I] Vi kände att vi behövde komma utanför dörrarna lite.
Hämtade bla nya BTN-bakgrunden till nya Malawi-karet och köpte även några Cory. Melini och ett nytt stim tetror till SydAmerika-karet. Hittade fina Briljant/Diamant-tetror men tror inte att de hade gjort sig riktigt i karet. Väldigt vackra dock. Istället införskaffades 30st Nättetror! :D
Skalarerna är inte speciellt snälla mot dem det kan man inte påstå (frun säger att hon slänger ut ligisterna snart [B)] ) men tetrorna är dels större än deras tidigare mumsbitar, dels snabbare och de håller ihop stimmet hela tiden. Tror inte det är någon risk att någon blir uppäten men möjligtvis att de stressar ihjäl tetrorna? :confused:
De nya cory.-malarna stjäl dessutom en del uppmärksamhet. Den största skalarern verkar dessutom ha fått nog, det var han som fick en kardinaltetra på tvären i halsen häromdagen. Kul att någon av dem har lärt sig sin läxa. :p
Blev inte samma färgprakt med 30-Nättetror som med 50-kardinaltetror men jag tycker det blev rätt så vackert ändå. Ser jag bara att det fungerar bra nu så kan man ju utöka stimmet om ett par veckor (efter att köpt levandefoder för 450kr så tar jag det lite lugnt med tetra-inköpen) [xx(]