Det är på tok för mycket fisk i det akvariet, ska man vara riktigt ärlig så är 26 liter på undre gränsen för fisk överhuvudtaget.

Desutom med alla dessa på en gång så är det nära nog dömt att misslyckas eftersom akvariet inte är ordentligt inkört med alla dom bakterier som behövs för att du inte skall drabbas av nitritförgiftning.

Slöstjärt kräver tex betydligt större akvarium, bör nog ha minst 160 liter när dom börjar bli lite större.

Vad du bör göra är att omg byta ca 30% vatten och därefter byta minst ca 20% minst 2 gånger i veckan, du ska mata väldigt snålt den kommande månaden och då menar jag väldigt snålt, max några flingor varje dag.

Du ska absolut inte rengöra filtret om det inte börjar bli tätt och då isåfall bara krama ur det lite lätt i en skvätt gammalt akvarievatten.

Du måste nog även göra dig av med åtminstone slöjstjärtarna och helst ytterligare några fiskar om du inte köper ett nytt större akvarium ganska snabbt, tex ett 100 l paket brukar det gå att hitta ganska billigt.

Nu är allt detta absolut inte ditt fel så tolka mig inte som jag skäller på dig utan det är helt och hållet den inkompetente handlaren som ska ha all skit.