Detta hände ett par bekanta för några dagar sedan (fredags).
Ett par bekantas dotter fick av oss 2 Dvärgklogrodor i födelsedags present i höstas. I fredags morse kom dottern in på morgonen med en stelnad dammig dvärgklogroda i sin hand och väcker modern. Den hade lyckats tagit sig ur akvariet under natten och dött. Dottern åker till skolan och föräldrarna tycker så synd om henne och åker iväg till Örebro för att leta reda på en ny åt henne. Efter några zoobesök hamnar de till slut på en akvariefirma ute vid Marieberg.
- Har ni några Dvärgklogrodor hemma?
-?? Ja.. jag vet inte, fråga han i kassan, han är bra på sådant.
Pratar med nästa person.
-Ja, det har vi. Här är de.
-Är du säker på att det ÄR DVÄRG klogrodor?
-Ja, det är det.
(grodorna var små, vita och fläskiga. Stämde inte riktigt in med den som var kvar hemma)
De frågade för säkerhets skull 2 ggr till om personen var HELT säker på att det var just dvärgklogroda. Och han var störtsäker! Så de tog 2st och åkte hem. Ringde mig på kvällen och informerade om deras köp.. Jag viste inte om jag skulle grina eller skratta. Var dit igår och såg att det verkligen inte var 2 dvärgklogrodor de införskaffat utan den Afrikanska jätte klogrodan.
De skall åka tillbaka med dem, med de latinska namnen och massor av info vad som skiljer dessa åt. Behöver jag säga att de är förbannade på säljaren som lurade dem???