Men jag ska ge mig på och göra en kort sammanfattning...
Råkade ut för fiskdöd idag Söndag. Imorse låg en guppyhane stendöd på botten med kroppen som en ostbåge.
Köpte i Fredags en javaormbunke och två st flytande ormbunkar av nån sort på akvarieaffärn, som jag placerade i karet under seneftermiddagen.
Den gula honan såg ut att käka eller iaf provtugga en del på dom nya växterna direkt dom sänktes ner..
Men tillbaka från Lördagen...
Så igår Lördag märkte jag att den mycket aktiva fullväxta guppyhonan inte längre visade intresse för varken mat eller fejande i karet.
Förut så har fiskarna med den stora gula honan i spetsen varit med och nafsat mig i fingrarna vid minsta pillande i karet. Men nu så stod hon bara still i ena hörnet.
När så mat & sovklockan ringde igen så var dom andra fiskarna som galna efter flingorna, men inte den gula honan. Plockade därför av locket lite och sänkte ner en flinga precis framför henne som hon normalt sett skulle ha försökt slita ur mina fingrar.
Hon rörde sig inte ens en millimeter mot flingan, utan såg mest bara sliten ut. Började även senare ha aningen slagsida där hon stod i sitt hörn.
Söndag lunch och nu simmade hon med alltmer slagsida (vänster) och bakåtvikt, var även mest fenorna på vänstersidan rörde sig.
Till saken hör att hon nyligen fått yngel, så hon kanske skadats då på nåt sätt.
Under eftermiddagen simmade hon stilla i sitt hörn med fullständig slagsida, hon låg på vänstersidan i vattnet och då togs beslutet.
Tog därför att skar av hennes lilla huvud snabbt med kniven.
Hoppas hon slapp lida alltför mycket. Saknar min gula fisk en aning hur konstigt det än må låta [V]
Undrar om det kunnat vara så att jag fått med mig nåt knas på växterna från akvarieaffären ??