maria_ skrev:Sökte på corydoras, men det verkade som att alla av de arterna behöver finkorningt grus, inte större än 2 mm. Något liknande gällde väl även kuhlii-ålen. (Men annars är ålarna väldigt söta, har haft funderingar på dem tidigare.) Hur pass viktigt är detta?
Kardinaltetror går nog inte, läste att de är känsliga för för högt pH, och det har jag för dem. (Jag har 7,5.)
Men efter vad jag har hört är kampfiskar inte världens trevligaste, därav namnet antar jag. Är detta bara mellan hanar av arten, eller kan de ge sig på andra också? Är som sagt väldigt trött på mobbningen som aldrig verkar vilja ta slut i mitt akvarium.
Jag har haft Corydoras-malar i alla upptänkliga kornstorlekar. Det verkar inte spela någon roll. Detsamma gäller kuhli-ålarna.
Kardinaltetror klarar av pH 7,5, helt säkert om du köper dom i den lokala akvariebutiken med samma kranvatten som du har. Jag vet dock inte om det finns någon sådan?
Kampfiskar brukar inte "mobba" något annat än hanar av sin egen art (faktum är att de gör sitt bästa för att ta kål på varandra!). Möjligtvis kan de vara lite gramse på fiskar de tycker är för närgångna, men de förföljer inte dom. De brukar vara ganska förnöjsamma. :)