[FONT="Comic Sans MS"][COLOR="DarkGreen"]Och vem tusan är det som har beställt vinter igen ute ?? [:-25] [:-25]
Höll ju på att få smärre frostskador igår då jag gick från tåget och hem på eftermiddagen, jisses vad det var nordliga vindar !! [:-11]
Idag har solen [:-174] tittat fram en hel del, men nån större värmebölja som det var i förra veckan kan man ju knappast påstå att det är ute. Hutter.
De som ska flyga till Blåkulla imorgon [:-120] rekomenderas att använda väl fodrad kvast !! :p
Hemma så står det ett för närvarande tomt 250 liters akvarium sen i måndags då jag tömde det helt och fullkomligt på allt dess innehåll.
Fiskarna simmar tryggt i en stor 50 litersbalja med egen liten filterpump och doppvärmare och mår hur toppen som helst. Lite grus i botten och stenar och lite växter i det hela också.:D
Efter mycket tålamod och spanande så fick jag även tag i alla räkor. Och jisses vad med räkor det var som fanns i det karet då jag väl plockat ur kolstensröset !! [:-101]
De fick en egen burk att härja omkring i.
Mina 2 praktbotior som gått på tillväxt i det karet skulle nu få flytta över till resten av gänget i stora karet så även de fick en egen balja att sprattla omkring i. [:-170] [:-170]
Sen så skulle allt ut ur karet, vatten, inredning och till sist gruset.[:-160]
Igår då jag kom hem så stod akvariet på sin gamla bänk fast nu mitt ute på vardagsrumsgolvet. Nya bänken som akvariet ska upp på stod på den plats där det ska stå och väggen bakom var målad. Det vart kanonbra !! [:D]
Idag skulle pappa komma ner under dagen och hjälpa R att lyfta karet på sin plats. Pumpen gjordes klar och ställdes in på sin plats i skåpet igår, så att den slipper att stå framme på golvet längre som den fått göra tidigare.
R fick order idag att plocka fram nya bakgrunden till karet, som införkaffades för över ett år sen, och som nu äntligen ska ner i karet. Den har åkt ut i en påse i ett garage som har ett lås som kärvar så jag kommer inte in i det ju.:(
Men nu så ska den på plats. Nytt grus ska ner i karet. Slangar och doppvärmare ska på plats, ja ni vet, hela fadderullan.
Sen ska jag ha en lugnt och skönt påsklov hela helgen ju. Jabbadabbadoooo
[CENTER][:D] :D [:D] :D [:D] :D [:D] [/CENTER]
[/COLOR][/FONT]