MaxB skrev:
Svårt att svara på då jag inte vet riktigt hur stort ditt kar är och om du har andra fiskar i också. Dom är framför allt riktigt röda när de leker och kan vara lite blekare i färgen i viloperioderna. Det är mycket möjligt att det är två hanar, varav den ena är dominant, men det kan lika gärna vara en hona också (den bleka som blir jagad) som inte är i lektagen. Som sagt ganska svårt att svara på för tillfället. Det vore toppen om du kunde berätta lite mer ingående och beskriva situationen ytterligare - eller kanske ta ett par bilder.

Det bästa när det gäller röd ciklid är att ha ett ganska tilltaget kar och ha en liten grupp individer och låta dessa para ut sig, när man får ett par eller två kan man ta bort de andra. När jag hade röd ciklid, för många år sedan, var det ett par som tog över hela karet vid lek, dom kan bli duktigt aggressiva!

Hoppas få höra mer om dina fiskar!

Mvh

Alltså dem är inte vuxna, han som ja köpte dem av sa att dem skulle färga ut om ca 2månader....
Just nu bor dem i mitt 120liters tillsammans med:
1Gurami
2 blåögonciklider
1guppy med ett yngel
1fantomtetra
1 pittbullpleco

Allt verkar va bra övrigt alla fungerar bra med varan förutom guramin som kan va lite sur ibland...