Jag bytade ungefär 25 % igår, men det räcker kanske inte?

Jag kan kolla vad det är för medicin i morgon, för jag har akvariumet hos min mamma. Kommer inte ihåg vad den heter just nu. Fiskarna jag har är 3 fjärilsciklider, 10 sebrafiskar och 4 ancistrusmalar.

Symptomen kan jag nog inte beskriva bättre. Den ena fjärilscikliden fick någon enstaka vit prick på en fena, men flera stora prickar på huvudet som inte har försvunnit trots att behandlingstiden borde vara över nu. Denna fisken har jag flyttat över till ett karantänkar som är på endast 5 liter, så jag kan ju inte flytta dit fler fiskar förrän den är frisk.
Sedan fick även en annan fjäril en vit prick på fenan, men då sprutade jag i något anti-stressmedel och så försvann pricken igen. Den fisken verkar vara helt frisk nu, den simmar runt i karet och undersöker allt det innehåller.
Den tredje fjärilen har bosatt sig under pumpen, den ligger mest stilla och "hyperventilerar". Om man rotar runt lite i akvariet kan den komma fram för att se vad som händer, men den simmar långsamt och står mest stilla.

Sebrafiskarna är livliga och pigga som de alltid har varit, men jag är rädd att de kan ha drabbats av vita prick utan att jag har märkt det. Man kan inte se särskilt mycket för de simmar så fort och vänder sig hela tiden om. Den ena har jag i alla fall lagt märke till har ett stort område på ena sidan som är mycket ljusare än resten av kroppen. Det ser dock inte ut som svamp.