batski skrev:
Tråkigt att hon vill stoppa dig från att köpa akvarium med dina egna pengar.

Nu känner jag inte din morsa, men hon kanske inte kan se poängen med att ha ett akvarium eller så tror hon att det rör sig om ett impulsköp och att du senare kommer att tröttna på det och bara släng en massa pengar i sjön.

Du kanske kan visa henne att du är seriös och vet vad ett akvarium kommer att innebära. Läs på om de olika fiskarterna så du vet vilka som skulle kunna trivas i det akvariet och visa henne vilka fiskar du skulle vilja ha och varför. Läs även på om vad man ska tänka på när man startar upp ett akvarium.

Förklara sen för henne hur mycket det skulle betyda för dig och att du inte kan tänka dig nåt lämpligare att lägga dina pengar på eftersom du prioriterar akvariet.

Annars kan du alltid hota med att du annars blir självmordsbombare ;) (OBS - grov ironi här!)

Kanske stämmer det där med impulsköp, eller snarare att jag har blivit "besatt" då jag och pojkvännen nyligen köpte ett 300 liters kar precis nyligen (men det står hemma hos honom och jag vill gärna ha ett hemma med)
Påläst är jag, tycker jag iaf. Suttit och läst på zoopet x antal timmar, haha
Men jag får väl tjata, och tjata, och tjata lite till och hoppas att det hjälper :p