Akvarierum hos c90368

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

• February 2007
    • 18959

Ursprungligen postat av Bowman
    Inget, men prylar är kul!
    Sen så är nog en billig digitaltermometer mer exakt än en billig påklistringsbar termometer tex.

Ah - kommer ni ihåg dom där remsorna som fanns förr - som man limmade på rutan - lite grönblå, sådär?

Och - Maths - jovisst jag glömde trycka dit ett extra t... tre-tio

Kommentar

• Bowman
      • December 2008
      • 1318

Ursprungligen postat av MaxB
      Ah - kommer ni ihåg dom där remsorna som fanns förr - som man limmade på rutan - lite grönblå, sådär?

Och - Maths - jovisst jag glömde trycka dit ett extra t... tre-tio
      Dom finns än, Dom ville sälja sån till mig när jag köpte mitt akvarie i julas
      Tycker det ser för "tacky" ut bara Valde då istället glastermometer.
      Men har ju nu hoppat in i den digitala världen

Kommentar

• flygrc
        • June 2006
        • 2755

Ursprungligen postat av c90368
        Å hur du fick ihop det, är jag väldigt nyfiken på att få en förklaring till
        Huvud till vänster, ena suddiga fisken blir ett öga, kanske gäller att ha fantasi
        https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
        Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

Kommentar

• flygrc
          • June 2006
          • 2755

Tittade tillbaka på mina bilder, tycker att den här är ganska kul
          Härliga färger!

( din ottis är riktigt rund, kan inte vara mycket alger kvar i det karet )
          https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
          Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

Kommentar

• c90368

• September 2006
            • 5973

Ursprungligen postat av flygrc
            Härliga färger!

( din ottis är riktigt rund, kan inte vara mycket alger kvar i det karet )

Nej det är det inte

Jo de verkar trivas alldeles utmärkt. Tror att det delvis beror på att jag har ganska mycket sten i karet. Algerna växer gärna på stenar och dom är där och käkar väldigt ofta.

Lyfte ur den största ancistrusen i dag, det var två små som fick skola in karet, men den största hade blivit för stor nu.
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

Kommentar

• c90368

• September 2006
              • 5973

Två bilder på 400 karet i kvällsbelysning.

Kvällsbelysning = två ljusrör efter 22.00 till 00.00

Liksom morgonbelysning också är två ljusrör mellan 12.00 fram till 14.00.

Övrig tid fyra ljusrör.
              Bifogade filer
              /Maths

Kommentar

• Mats Bryzell

• February 2007
                • 18959

Fint som snus det här, Maths!!!

Kommentar

• TinaM
                  • February 2008
                  • 1040

Två bilder på 400 karet i kvällsbelysning.

Kvällsbelysning = två ljusrör efter 22.00 till 00.00

Liksom morgonbelysning också är två ljusrör mellan 12.00 fram till 14.00.

Övrig tid fyra ljusrör.
                  Oh my good - vad snyggt!
                  Allt det där gräset du har - vad är det för något? Och när skall du komma till Uppsala och hjälpa mig med inredning och tips?
                  32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

Kommentar

• c90368

• September 2006
                    • 5973

Ursprungligen postat av MaxB
                    Fint som snus det här, Maths!!!
                    Mats, häng kvar så ska du få något att bita i, inte det sura, utan jag söker input. Håller på att brottas med bilderna just nu...
                    /Maths

Kommentar

• c90368

• September 2006
                      • 5973

Ursprungligen postat av TinaM
                      Oh my good - vad snyggt!
                      Allt det där gräset du har - vad är det för något? Och när skall du komma till Uppsala och hjälpa mig med inredning och tips?
                      Nu får du nog läsa på lite För om jag inte minns fel så har jag redan svarat på den frågan tidigare i tråden

Snäll i kväll http://www.zoopet.com/forum/showpost...&postcount=300

TACK FÖRESTEN
                      Senast redigerad av c90368; 12 February 2009, 23:05.
                      /Maths

Kommentar

• c90368

• September 2006
                        • 5973

Har meckat runt lite i karen sen senast. Ja jag vet att det är den tråkiga inkörningsperioden, men lite roligt måste man ha

Så Skalarerna har fått flytta tillbaka till 540 karet.

Sen har några Ancistrus samt en familj Ap.trifasciata 2+3 fått flytta in i 180 karet. Ingen perfekt familj med två hannar, men det var alla som fanns kvar i butiken, så jag fick ta med den extra hanen för att få tre honor. Det är ganska små firrar och om det inte vore för att de är min favorit, trifasciata så hade jag nog inte köpt dem. Men jag får väl göda dem ordentligt

Bild på fiskarna är bara och glömma, de är verkligen blyga!

En bild på karet, här kan man verkligen snacka om icke design och mycket kaos Inget för finrummet direkt!
                        Bifogade filer
                        /Maths

Kommentar

• Markus1984
                          • November 2008
                          • 2606

Riktigt mysigt/snyggt/läckert!!
                          Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

Kommentar

• c90368

• September 2006
                            • 5973

Nu kommer vi till anledningen till att jag tog fram kameran i kväll.

Mitt 540 kar där jag vid flytten bara vräkte ner växter i sanden och därefter har labbat med lite rötter på tvären och längden känns inte rätt

Jag har några funderingar, efter många långa timmar framför karet, på vad som kan göras. Men jag känner mig osäker. Vill helst göra en ordentlig makeover och inte hålla på och smådutta. Dessutom ska den nya designen som sätts på plats få minst tre månader på sig innan någon ändring. Ungefär som det här misslyckandet har fått på sig

Så jag vill ha förslag! Ni ser vad som finns att bolla med, förslag på nya växter är helt ok, men tänk på att det finns Ancistrus i karet!

Ska tillägga att det är mycket dåligt ljus, har fyra rör som jag nu har över den bakre delen av karet. Ska se till att det blir bra ljus i framtiden, men just nu anser HSB att det finns viktigare saker att lägga slantarna på och jag håller faktiskt med henne.
                            Bifogade filer
                            /Maths

Kommentar

• Bowman
                              • December 2008
                              • 1318

Men usch.. Hon som bestämmer.. Så illa är det väl inte.. Du är väl vuxen?

Eller har jag missuppfattat något och du är under 18 och bor hemma och således menar mamma?

Jag gillar dom två sista bildern, by far!

Kommentar

• c90368

• September 2006
                                • 5973

Ursprungligen postat av Bowman
                                Men usch.. Hon som bestämmer.. Så illa är det väl inte.. Du är väl vuxen?

Eller har jag missuppfattat något och du är under 18 och bor hemma och således menar mamma?

Jag gillar dom två sista bildern, by far!
                                Jo, jag är vuxen, på alla sätt du kan tänka dig

Men om man vi nu har köpt ett nytt hus för att jag ska få en källare med ett akvarierum, så är det läge att vara lite diplomatiskt
                                /Maths

Kommentar

Arbetssätt...