Om de från Seachem kunde vara lite mer specifika och tala om hur det fungerar på en djupare nivå så slipper vi spekulera så mycket. Jag tycker det låter rätt konstigt att ett främmande ämne som dessutom är giftigt i väldigt låga koncentrationer villigt tas upp av växten. Det lilla jag förstått av växtfysiologi ar att det finns väldigt specifika transportsystem för vad som tas upp och inte i en växt.
Hur den sen kan falla sönder till Co2 inne i växten har jag också svårt att begripa. Kanske dags att be Seachem tala ur skägget och beskriva mer detaljerat hur de anser att det fungerar.
Det finns heller inga vetenskapliga referenser nånstans till detta nya sätt för växter att ta upp kol vilket är märkligt
Hur den sen kan falla sönder till Co2 inne i växten har jag också svårt att begripa. Kanske dags att be Seachem tala ur skägget och beskriva mer detaljerat hur de anser att det fungerar.
Det finns heller inga vetenskapliga referenser nånstans till detta nya sätt för växter att ta upp kol vilket är märkligt
Kommentar