Undrar om ett gödningsmedel jag har.

#1 - 10 juli 2009 14:01
aqua-plant + activator 24, heter ett växt-gödningsmedel jag har införskaffat.
jag har inte stött på något dåligt med det, jag bara undrar om någon har erfarenhet av det?
För mej funkar det skitbra växterna växer som ehh...ähh..öhh. dom växer jätte snabbt:d
nu tänkte jag någon gång i framtiden införskaffa räkor och har hört att räkor kan vara känsliga.
Är det någon nördig människa här som vet om det finns nått i detta medel som kan föra otrivsel till räkorna?

(jag försöker skriva lite "mognare" så ursäkta min konstiga svenska:d)

puss puss
#2 - 10 juli 2009 22:03
Troligen innehåller det bara Microgödning, och ett skitdyrt sådant. Nästa gång du ska köpa gödning kan du kolla in den här sidan: http://www.haack.se/pmdd/index.php?option=com_content&view=article&id=27&Itemid=81
Bilagor:
#3 - 10 juli 2009 22:26
nåt krångel med mitt nätverk...kan inte se sidan. men pmdd har jag nog snappat upp. men då måste jag ha en långsam, pedagokisk förklaring om hur man använder detta.

Prata med mej som du pratar med en 5 åring;) (ett nytt citat till dej ansjo?)
#4 - 10 juli 2009 22:31
Du köper hem tre olika påsar som innehåller tre olika gödningsämnen från hemsidan, dessa är en "portion".
Varje påse späder du ut i 0,5 liter vatten så du får tre olika flaskor(tex PET).
Varje vecka doserar du 10 ml/100 liter akvarium från varje flaska, i ditt fall således 24 ml från varje flaska, om det var ett 240 liters kar du har.
För ekonomins skull råder jag dig köpa ett trepack:).
#5 - 10 juli 2009 23:05
thats more like it! nu tror jag att jag fattar! får jag väl införskaffa sånt istället då och ansluta mej till mängden.

Annons