Jag går i lite funderingar kring att bygga en bänk till ett 540L. Skissade ner mina tankar lite. Skulle vilja dela med mig av skisserna och se om jag är helt ute och cyklar.
Låter bilderna tala ganska mycket för sig själva. Reglarna är skissade som 7x7cm. Toppskivan är 2cm. Låter de måtten vettiga? Tar gärna emot förslag på material.
Hela bänken.
List som överlappar för att dölja frigolit/akvarieunderlägg.
Utan "klädsel".
Utan topp och bakskiva.
Botten. Tänkte mig justerbara ben från ikea. Sånna som är tänkta för montering av köksbänkar.
Utan botten.
Den nedersta av de två "nivåerna".
Nå, vad tycks? Har jag tänkt hyffsat vettigt? Något som är onödigt? Hur tjocka behöver skivorna vara tror ni? (Topp, bak och botten.) Kommer detta bli tillräckligt stabilt?
Låter bilderna tala ganska mycket för sig själva. Reglarna är skissade som 7x7cm. Toppskivan är 2cm. Låter de måtten vettiga? Tar gärna emot förslag på material.
Hela bänken.
List som överlappar för att dölja frigolit/akvarieunderlägg.
Utan "klädsel".
Utan topp och bakskiva.
Botten. Tänkte mig justerbara ben från ikea. Sånna som är tänkta för montering av köksbänkar.
Utan botten.
Den nedersta av de två "nivåerna".
Nå, vad tycks? Har jag tänkt hyffsat vettigt? Något som är onödigt? Hur tjocka behöver skivorna vara tror ni? (Topp, bak och botten.) Kommer detta bli tillräckligt stabilt?
Kommentar