Grattis till akvariet!!! :D Öppet erkännande är ju ändå ett plus;) Tycker att det räckt med neonerna. Om du med 5 skalarer pratar om 5 ungdjur ihop med de andra tror jag det är lugnt om du kan sansa dig med matningen vill säga och om du kan sansa dig första månaden med ytterligare fiskköp ;) Bestäm dig för att klara alla istället för att starta upp med en orolig magkänsla.
Sedan vet du väl att man nästa måste ta ett bild på sitt kar. ...
ja här var det mycket om;) men du har helr rätt, var tänkt från början att dessa 7 svarta skulle vara i tills det blev inkört, sen gjorde jag en runda till en akvarieaffär 18 mil härifrån och såg en skitsnygg skalar, och ja, den fick följa med hem till det nya karet:)
och ja, det ena föder det andra, hade såklart 4 små skalarer i mitt andra kar som bara MÅSTE i för att inte den nyinköpta skulle tycka livet var trist, hade säkert räckt med EN kompis :)
det har vart igång en vecka på torsdag, allt ser ut och gå bra hitills, har gojsat ner lite filterskit från det andra karet:)
hur ofta ska jag mata? en gång i veckan? när blir ett kar inkört? efter 2 månader?
kan man ta bild fast man inte är guldmedlem?