Projekt 300 liter växtakvarium
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
I karet kommer det att vara discus, några fjärilsciklider och ett stim rödmunstetror,Kommentar
-
Såg precis att en hel del säger att man inte borde ha bottengödning alls. Så avbeställde precis från pwss och så kan man ju starta karet lite tidigare, det är ju i alla fall bra, och att man sparade lite pengar. Nu väntar jag bara på rötterna som förmodligen kommer på tisdag.Kommentar
-
Kul projekt!
ja, det blev då en helv*ttes filterkuber| 60l Axoloter | 112l Salamandrar | 650l projekt -> http://odjurstanken.se |Kommentar
-
Rötterna har kommit till posten så nu ska jag åka och hämta dem! Bilder kommer om en stund!Kommentar
-
Ser lovande ut, ska bli ett spännande projekt att följaMitt sommarprojekt http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=147886
Kommentar
-
Rötterna jag beställde ligger i blöt just nu, lite mindre än vad jag trodde men ändå snygga, Tyvärr, ingen bild idag! Får jobba hela natten med att tvätta sand så jag orkar tyvärr inte lägga upp bild, :P I morgon blir det också mycket jobb, ska tvätta stenarna som ska i, fylla på filter bakom bakgrunden och köpa växter och börja inreda! Bilder kommer i morgon!Kommentar
-
-
Pust, :P Mycket mycket att göra idag. Har kokat rötterna men de vill inte sjunka mera, så de får ligga i badkaret ett tag till. Får binda fast de sen så att de inte flyter upp.
Har kokat en del av stenarna, långt ifrån alla, men vi får se hur många jag har i. Kommer i alla fall inte bli så mycket stenar som jag tänkte från början.. Sanden är tvättad och i akvariet, nu kommer bilder,
Bilder:
Stenarna svalnar efter kokningen. Just nu är de jättevarma, :P
Rötterna ligger i badkaret och färgar av sig.
Bild på akvariet just nu. Speglar sig lite i glaset. Ska inreda alldeles strax och om ett tag ska jag också iväg och köpa växter, bland annat några fina javaormbunkar! Mer bilder kommer förmodligen ikväll!Senast redigerad av Johanadhoc; 27 July 2011, 16:34.Kommentar
-
Nu har jag varit och köpt växter. Drog på med så mycket växter jag kunde först men det blev för dyrt, :P Köpte istället 4 javaormbunkar och resten av växterna ska jag köpa i min favoritaffär i blekinge, Funderar på att strunta i co2 och köra på med lite lättare växter istället. Förmodligen blir det så om jag nu inte hittar någon passande växt som är lite svårare.
Det jag ska handla i blekinge är ett gäng med anubias ,lite mossa och nya lysrör. Kommer säkert bli mer men det får vi se då, :P
Bilder på akvariet som det ser ut med de 4 javaormbunkarna, bilderna blev inte så bra men ni ser ju ändå :P :
Såhär såg det ut innan vattnet fylldes på,
Tog ett tag men blev ganska nöjd, Ska köpa 4 st ormbunkar till sen så det blir lite tätare,
Och så var det dags att fylla på, Så skönt att slippa hinkar nu!! Fyllde också på med filter bakom bakgrunden, mer än hälften kvar, :/
Och så börjar man fylla på rötterna som fortfarande flyter. Tyvärr så flöt de upp och några av stenarna ramlade. Nu är detta fixat och det kommer inte att ramla igen, förhoppningsvis :P.
En annan bild på påfyllningen,
Och så var det klart! Ni får jättegärna komma med tips på fler växter och hur man kan göra inredningen bättre!
I morgon eftermiddag åker jag till blekinge och på lördag så ska växterna i,Senast redigerad av Johanadhoc; 28 July 2011, 00:24.Kommentar
-
Okej, Vi får se hur det blir, :PKommentar
Kommentar