Ännu mer problem... Stackars fiskar..

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • CalleAkvarist
    • November 2005
    • 1059

Ännu mer problem... Stackars fiskar..

Hej, nu har jag problem igen...

I mitt 54 liter ser det inte bra ut... Äckligt på botten, äckligt på växterna och äckligt på roten. Vad ska jag göra?? Ingen nitrit, vattenvärden OK, klart vatten. Ingen fiskdöd. Problemet är att det är smuts överallt! Sanden är smutsig, växterna är smutsiga och roten är hemskt smutsig. Jag matar lite, byter vatten och har tänt 12 timmar/dygn. Tycker synd om mina fiskar och räkor som får stå ut. Finns det något att köpa? Det är ju lite svårt att ta upp all sand och rot och växter och stenar.. Har ett AquaEl Fan-1, och när jag sätter handen framför insuget känner jag inget sug.. Filtret är på MAX insug.. Snälla, hjälp mig!!
  • CalleAkvarist
    • November 2005
    • 1059

Mer fakta om karet.

Om ni undrar vad som är däri är det 2 amano (senaste fiskdöden tog många), 5 kardinaltetror och 5 neontetror. Lysrörsbelysning Aquarelle. Doppvärmare från AquaEl. Rådasand. Austalienskt tungblad och hygrophila polysperma är mina växter. Nu vet ni nog det mesta om karet.

Kommentar

• andreassofus
      • November 2005
      • 5643

vet inte va de e för smuts du pratar om, men ja tror inte fiskarna tar så stor skada .. det är nog ganska mycke renare där än i sjön dom lever i..
      ja har då aldrig sett en ren o städad sjö i alla fall

eller verkar dom må dåligt kanske?
      Mvh Andreas
      min zoon
      msn adress

Kommentar

• Sonja
        • October 2003
        • 7357

Är inte ditt akvarium väldigt nystartat? Det kanske är kiselalger? Dom brukar dyka upp i nystartade kar. Du kan ju söka lite på det och se om det verkar stämma.
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

Kommentar

• Deje-Nicke
          • January 2006
          • 344

kan du inte ta en slammsug oh suga méd efter botten?????och efter det ..gör ett 50%vattenbyte
          220L 375L 450L 720L

Kommentar

• Raven
            • February 2005
            • 15385

kanske skulle slänga ner en cirkulationspump som trycker skiten mot filtret.

köpte nyligen en liten aquael 150-350L/H för 49kr ett jäkla tryck i den och lätt å sätta på slang om man så vill.
            själva huvudet är nog inte mycke större än 5x5x6cm eller nåt.
            kan mäta om du vill, mitt ögonmått är inte.....direkt bra.

är akvariet nystartat finns inte dom bakterier som behövs för att bryta ner skiten och då syns den längre.
            nåt ja märkt nu när ja flyttade en platy till en nyuppstartad plastback, skiten ligger kvar länge men i de gamla akvariet försvann de nästan direkt.
            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
            Faktatråd Om AkvarieVatten
            Växtakvaristernas Paradis

Kommentar

Arbetssätt...