Haken är den att dom 1 200 liter per timme som filtret cirkulerar är nominellt, det reella värdet kanske ligger på runt 700 liter i timmen.
Eheims senaste ytterfilter 2075
Kollaps
X
-
Jag vill nämligen att bägge filter jag använder skall kunna driva akvariet ensamt - men också alltid ha nytta av två.Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.Kommentar
-
Kommentar
-
När det gäller "rengöring" av filtret så behövs det normalt inte göras så ofta. Om du tappar lite flöde så får du kanske städa förfiltret och kanske städa/byta finfiltret, när du gör detta kan du lika bra skölja ur dina filterkorgar som du har biobollar och liknande i. Hela operationen tar 10-15 min.Kommentar
-
Lägg ner nu. Han skulle väl köpa ett 2075? Mitt 2227 städar jag på max 10 min men där behöver jag inte byta förfilter och finfilter så lägg på 5 för 2075 som oxå är liiite större. För övrigt känns det rätt överarbetat att ha ett 2080 under armen när det har hjul. Men du hade väl haft det under armen för hjul har vi inte behövt innan så va fan ska vi med det till nu? Det blir ju bara mer komplicerat och dom kan gå sönder osv bla bla bla och så kommer Murphy och knackar på dörren.Kommentar
-
Kommentar
-
3st 2075 så är han nästan därViva Leo BuscagliaKommentar
-
Ja, den här tråden blev man ju jävligt mycket klokare av..... Ser nu att 2080 är ca. 1 dm högre än 2075 och då är vi faktiskt inne på mindre hus vilket man än väljer. Hade tänkt att pumpen skulle få plats under akvariet då jag beställt benställning med luckor. Undrar hur stort fribord man har på ett 375?Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.Kommentar
-
Kommentar