Cirka 10 000 lösnummer av Matmagasinet dras med omedelbar verkan in från butikerna. En kraftig överdosering av muskotnötter i ett recept har givit fyra personer
Ja, man får sig en jädra tripp på bara en nöt, har jag hört...
Att de inte reagerade, märkligt det där. Jag hade helt klart ifrågasatt receptet!
Barn kan dö av det. En flicka på 8 år åt 2 nötter, föll i koma och dog efter 20 timmar.
Det hade kunnat gå mkt illa!
Vaniljsås har aldrig, är aldrig och kommer aldrig att vara fel. Midjemått vad är det för något? Det har jag ju redan. Shit nu måste kylskåpet inventeras efter någon förpackning som kanske lyckats gömma sig. 2L-tallriken står alltid redo.
"Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO
Det är väl fortfarande tillåtet att tänka själv??
Även om man inte har en susning om förgiftningsrisken, så lär väl ytterst få människor ha 20 muskotnötter hemma. En normal butiksförpackning innehåller väl max tre. Även om man köper färdigmald så blir det väl en tre, fyra stycken förpackningar. Tror inte ett dugg på historen, låter som en typisk tidningsanka.
Vaniljsås, förresten ,ska väl inte finnas i förpackning i kylskåpet?
Den ska väl sakta sjudas ihop, av grädde, vaniljstång, en äggula? Allt annat är fusk!
Tur att man har äpplen i trädgårn, och vanilj i kryddskåpet.....
För mycket är inte nog!
Jag VILL ha en Elefantofon!!
Ja, man får sig en jädra tripp på bara en nöt, har jag hört...
Att de inte reagerade, märkligt det där. Jag hade helt klart ifrågasatt receptet!
Barn kan dö av det. En flicka på 8 år åt 2 nötter, föll i koma och dog efter 20 timmar.
Det hade kunnat gå mkt illa!
Läste på text-tv att det var några som råkat illa ut pga muskotnötterna, och tidningen Matmagasinet hade dragits in då receptet inte var vad det borde.
Kommentar