Axolotlägg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miluhe
    • June 2006
    • 2090

    Axolotlägg

    Hjälp mina Axolotler har lagt massor med ägg. Trodde de skulle äta upp dem men honan försvarar dem hela tiden. Hoppas de äter dem, vad ska jag göra med ca 200 Axolotler
  • Vernan
    • July 2006
    • 31

    #2
    Sälja/ge bort? Jag tror nog många här på zoopet gärna skulle vilja ha axelot, även fast kanske inte du skulle tjäna på det så kan man ju göra andra glada.

    Kommentar

    • yllekanin
      • December 2006
      • 177

      #3
      Det vore ju dummt att ha ihjäl dem.
      Som sagt finns det nog många som vill ha dessa mycket underliga varelser
      Mvh Michael

      Kommentar

      • miluhe
        • June 2006
        • 2090

        #4
        Jag tänker inte förstöra äggen själv. Låter föräldrarna själv sköta dem. Än så länge är alla äggen kvar. Blir det många Axolotler lovar jag att höra av mig.
        Bifogade filer
        Senast redigerad av miluhe; 14 March 2007, 16:07.

        Kommentar

        • miluhe
          • June 2006
          • 2090

          #5
          Nu börjar det på många av äggen komma något som liknar en liten svans. Inte ett enda uppätet.

          Kommentar

          • miluhe
            • June 2006
            • 2090

            #6
            Här är äggen 4 dagar
            Bifogade filer

            Kommentar

            • polysperma
              • January 2007
              • 550

              #7
              oooooooo vad spänande....
              men du tror inte dom blir uppätna bara dom kläcks?

              mega avis, vill oxå ha en men min gubbe skriker rakt ut, han annser dom vara ap äkliga *karlar..... suck*
              Även den bästa akvarist kan fela

              Kommentar

              • Nitra98
                • June 2005
                • 1987

                #8
                Hur lång tid tar det innan såna där kläcks? Och vad händer sen? Vad spännande det här var, lova att du fortsätter rapportera, miluhe!
                Min zoon

                Kommentar

                • lenis3
                  • June 2004
                  • 2254

                  #9
                  hmm du kanske ska överväga att ta bort en del? kan bli svårt att bli av med 200 st, är bara realistisk.
                  Min zoon
                  Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

                  Kommentar

                  • Malinitzi
                    • December 2006
                    • 2088

                    #10
                    Har försökt hitta en bild på en vuxen axelot men misslyckats, har någon en bild att lägga ut?

                    Kommentar

                    • teamr86
                      • July 2006
                      • 205

                      #11
                      ^ Beror hur du menar? För du har ju fastnat i neoteny steget. Man kan ju göra dem till riktiga salamandrar men det kräver ju hormoner.

                      här är en albino i alla fall




                      Här är en hormonbehandlad (jodbehandlad):


                      Ser ut som en tiger salamander.
                      "Jag är nybörjare" Så det blir mycket men när allt funkar så "

                      Kommentar

                      • miluhe
                        • June 2006
                        • 2090

                        #12
                        17 dagar till de kläcks. Bild på mamman är på senaste fototävlingen på zoopet. Blir det 200 yngel vilket jag är tveksam till får jag väl ordna hem till dem (får väl leta dag o natt Visst hormoner kan göra dem till salamander, men hormoner är inte något man ordnar så lätt. I Mexico när vattnet sinar omvandlas en bråkdel till salamander då de har outvecklade lungor men de flesta dör. Så att prova att ta upp sin Axolotl ur vattnet = död Axolotl. Jag har verkligen blivit förtjust i dessa amfibier men de kräver kallt vatten, inte för mycket genomströmning i vattnet enbart köttkost, inga fiskar som biter i deras gälar, guppys små guldfiskar m.m är godsaker för dem.

                        Kommentar

                        • teamr86
                          • July 2006
                          • 205

                          #13
                          ^ Så man kan inte frakta dem via posten . Inga axolotl för mig i Umeå. Trodde att man kanske kunde frakta dem som yngel lr något om man gjorde det snabbt. Typ mindre än 20 timmar.
                          "Jag är nybörjare" Så det blir mycket men när allt funkar så "

                          Kommentar

                          • Mia A
                            • February 2007
                            • 357

                            #14
                            Gud va kul, du måste fortsätta sätta in bilder och låta oss få veta hur det går

                            Blir det 200 små Axolotl av det hela så är jag också intresserad

                            Ursprungligen postat av teamr86
                            ^ Så man kan inte frakta dem via posten . Inga axolotl för mig i Umeå. Trodde att man kanske kunde frakta dem som yngel lr något om man gjorde det snabbt. Typ mindre än 20 timmar.
                            Teamr86 vi får väl ordna nåt sätt att tillsammans hämta upp dem i så fall
                            Mvh / Mia

                            Kommentar

                            • teamr86
                              • July 2006
                              • 205

                              #15
                              ^ Du bor ganska nära umeå. Tänkte faktis frakta dem dit (om det nu går) då jag ska plugga där nu .

                              Hur gör djuraffärerna ne dem fraktar?
                              "Jag är nybörjare" Så det blir mycket men när allt funkar så "

                              Kommentar

                              Arbetssätt...