Den lilla Ap-familjen

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell
    • February 2007
    • 18959

Den lilla Ap-familjen

Ja, va fan, det är väl lika bra att dra igång ytterligare ett projekt. Jag var nere i z-shopen för ett par dagar sedan och såg några nyinkomna A. Borellii som var så jädra granna att jag höll på att göra i byxan. Jag bestämde mig att köra igång ett Molly-Hotel på 80-liter, som jag tidigare haft ett lekpar J. Marlieri i.
    Det här karet är ju i princip en kub på styvt 43-44 cm runtom, och jag har köpt tre fejk-grottor i något terrakottamaterial, åtta rejäla rötter och två stora Javaormbunkar - ock knôtt ner detta i karet.
    Det blev en hane och tre honor. De simmar omkring och kollar sina nya omgivningar - men pga att det är lite ljust i rummet så drar de lite räddhågsna in bland grottorna och rötterna när jag har försökt att fota dom. Jag återkommer med bilder på dom, kanske senare ikväll.
    Fasen vad spännande detta skall bli!

Här är en bild på fejk-grottorna och en bild, med rejält mjölkigt vatten, på själva karet.
    Bifogade filer
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

Grattis projekt-kungen på Zoopet! Detta ser verkligen kul ut, och detta projekt ligger inte långt från mitt egna med mina VF-apor!
    /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Mats Bryzell
      • February 2007
      • 18959

Ursprungligen postat av ansjo
      Grattis projekt-kungen på Zoopet! Detta ser verkligen kul ut, och detta projekt ligger inte långt från mitt egna med mina VF-apor!
      Ja, jag vet... och var ju tvungen med att svara upp med någonting...

Just nu stod två honor och mätte sig med varandra. Kameran står på laddning och när det blir mörkt i rummet senare skall jag kolla om det går att ta en liten filmsnutt på dom.

Kommentar

• 127bubbel
        • March 2007
        • 1133

Apistogramma är alltid häftiga fiskar, och ju själv ett par Agazzi "Red" med mina skalarer. Kommer nog skaffa yttligare en art, och det redan på fredag kanske.

MVH/Freddan

Kommentar

• Mats Bryzell
          • February 2007
          • 18959

Ursprungligen postat av 127bubbel
          Apistogramma är alltid häftiga fiskar, och ju själv ett par Agazzi "Red" med mina skalarer. Kommer nog skaffa yttligare en art, och det redan på fredag kanske.

MVH/Freddan
          Ja, nu är det definitivt kört för min del... jag är fast!

Kommentar

• jarecki68
            • September 2005
            • 453

Grattis håller med ansjo " projekt-kungen på Zoopet! "
            Hur klarar du med tiden att ta hand om så många akvarium ? spänande.
            Om jag hade bara lite mer plats hemma..[/
            jarecki

Kommentar

• Mats Bryzell
              • February 2007
              • 18959

Ursprungligen postat av jarecki68
              Grattis håller med ansjo " projekt-kungen på Zoopet! "
              Hur klarar du med tiden att ta hand om så många akvarium ? spänande.
              Om jag hade bara lite mer plats hemma..[/
              Ja, det går några timmar per dag, och jag tycker det är så lätt och kul att jag inte känner nåt motvrid alls...

Jag sitter som limmad vid det nya karet nu - det blir nog nån liten filmsnutt senare!

Kommentar

• Faltaren
                • July 2005
                • 1453

Haha lite härligt galen som en "normal" person skulle säga. Jag vill bli som du haha :P
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

Kommentar

• Mats Bryzell
                  • February 2007
                  • 18959

Ursprungligen postat av TastY
                  Haha lite härligt galen som en "normal" person skulle säga. Jag vill bli som du haha :P
                  Haha Ja, lite pajas-knasig är man nog...

Kommentar

• Johanski
                    • February 2007
                    • 3044

Du har ju smittat av dig Max, ska precis iväg och kolla på ett 540L

Kommentar

• Mats Bryzell
                      • February 2007
                      • 18959

Ursprungligen postat av Johanski
                      Du har ju smittat av dig Max, ska precis iväg och kolla på ett 540L
                      Goody!

Kommentar

• Faltaren
                        • July 2005
                        • 1453

Haha har ni också flickvänner och kompisar som tycker man är galen som lägger pengar på akvarium? Köpte ju allt nytt, folk tycker inte jag är klok. Men det är så roligt

Kommentar

• Mats Bryzell
                          • February 2007
                          • 18959

Ursprungligen postat av TastY
                          Haha har ni också flickvänner och kompisar som tycker man är galen som lägger pengar på akvarium? Köpte ju allt nytt, folk tycker inte jag är klok. Men det är så roligt
                          Jag köper gärna nytt - det är gôtt när man är först på't så att säga!
                          Jag och tjejen är två på 100 kvadratmeter och hon tycker det är kul att jag gör av med pengar på baljorna... ibland

Kommentar

• Faltaren
                            • July 2005
                            • 1453

Ursprungligen postat av MaxB
                            Jag köper gärna nytt - det är gôtt när man är först på't så att säga!
                            Jag och tjejen är två på 100 kvadratmeter och hon tycker det är kul att jag gör av med pengar på baljorna... ibland

Haha gött det ju. Jag bor på 27 kvadrat . Tjejen tycker väl jag är lite knäpp men hon klagar inte precis

Kommentar

• ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

Jag tycker det kommer lite grymtningar från frugan lite då och då, som nu senast när jag sålde mitt Juwel 240. Hon blev jättelycklig tills jag berättade om karet jag måttbeställt som ska stå där istället.
                              6 kar på 103 kvadrat är väl ingenting, det finns de som har mer.
                              /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

Arbetssätt...