Då har jag kört in mitt lilla saltkar. Körde in det med begagnad sten och 2 ocellaris. Har nu också en liten stjärna, 3 turbosnäckor, Cryptocentrus cinctus och en röd gylta (vet inte latinska namnet, ser ut som en clownfisk). Ska byta bort gyltan senare. Tycker den är för lik clownerna.
Impulsköpte även en anemon för några dagar sen. Stichodactyla haddoni? Den är inte så pigg nu efter jag satt in den nya rampen på 150W MH + 2x24W T5. Blir väl förhoppningsvis bättre.
Har två Power sweep 212 nu, de suger hårt! Utblåset, som ska röra sig och sprida strömmen, fastnade redan efter några dagar. Så jag ska nog ta och fixa en eller två hydor koralia nano. Har ett Eheim 2222 ytterfilter med filterkuber/substrat pro och brunnskalk. Skummare Sander maxi-skim 400.
Kör med natures ocean levande sand, en grov och en finare.
Vattenvärdena var perfekta vid testet efter 3-4 veckor:
Sera
Temp: 25 grader
SG: 1,024
KH: 10-11
NH4: 0-0,25
NO2: 0
NO3: 0-10
PO4: 0,1
Ca: 520 (lite högt)
Kan ju säga redan nu att jag inte kommer att kolla värdena så ofta, kommer att kolla om något är fel eller ca 1 gång/månad.
Har säkert glömt massor med info, bara att fråga!
Impulsköpte även en anemon för några dagar sen. Stichodactyla haddoni? Den är inte så pigg nu efter jag satt in den nya rampen på 150W MH + 2x24W T5. Blir väl förhoppningsvis bättre.
Har två Power sweep 212 nu, de suger hårt! Utblåset, som ska röra sig och sprida strömmen, fastnade redan efter några dagar. Så jag ska nog ta och fixa en eller två hydor koralia nano. Har ett Eheim 2222 ytterfilter med filterkuber/substrat pro och brunnskalk. Skummare Sander maxi-skim 400.
Kör med natures ocean levande sand, en grov och en finare.
Vattenvärdena var perfekta vid testet efter 3-4 veckor:
Sera
Temp: 25 grader
SG: 1,024
KH: 10-11
NH4: 0-0,25
NO2: 0
NO3: 0-10
PO4: 0,1
Ca: 520 (lite högt)
Kan ju säga redan nu att jag inte kommer att kolla värdena så ofta, kommer att kolla om något är fel eller ca 1 gång/månad.
Har säkert glömt massor med info, bara att fråga!
Kommentar