Hej!
Nu är det dags för den stora kuben jag suktat efter!
Har alltså kommit över en 70*70*70 helglasad kub som jag ska köra SA-tema i.
men jag behöver er hjälp kära entusiaster!
Akvariet har fått en nagg nere i kanten. Enligt säljaren pressade sig en droppe igenom när han hade fyllt det en 1/4-del.
Jag har inte testat själv utan litat på han och skall nu åtgärda detta!
Jag har införskaffat mig en tub Akvastabil Silikon. och nu är fråga hur jag ska gå tillväga.
Tror ni det räcker att bara silikona runt och över och under skadan?
Annars har jag en tanke om att ta och skära en glasrektangel utav täckglaset, då det passar in perfekt på tvären (se bilder) och silikona fast över hela sidan. På bottnen då förstås.
detta för att sprida ut trycket.
Frågan är då om jag behöver karva loss det gamla silikonet först eller om jag bara kan lägga glasbiten dikt an och silikona på!
När skadan är åtgärdad ska självklart projektet fortsättas att dokumenteras och läggas ut här.
Inspiration till inredning och fiskar uppskattas så klart! Har redan en ganska klar bild av hur jag vill ha det men va fasen, ni är ju mer proffs än jag:P
Kuben:
kass bild på skadan:
skadan underifrån sett:
täckglaset jag tänkte ta o kapa på längden för att lägga över skadan.
(har ett täckglas till och hade ändå tänkt kapa ett hörn eller så för slangar o matning osv.)
//hannes
Nu är det dags för den stora kuben jag suktat efter!
Har alltså kommit över en 70*70*70 helglasad kub som jag ska köra SA-tema i.
men jag behöver er hjälp kära entusiaster!
Akvariet har fått en nagg nere i kanten. Enligt säljaren pressade sig en droppe igenom när han hade fyllt det en 1/4-del.
Jag har inte testat själv utan litat på han och skall nu åtgärda detta!
Jag har införskaffat mig en tub Akvastabil Silikon. och nu är fråga hur jag ska gå tillväga.
Tror ni det räcker att bara silikona runt och över och under skadan?
Annars har jag en tanke om att ta och skära en glasrektangel utav täckglaset, då det passar in perfekt på tvären (se bilder) och silikona fast över hela sidan. På bottnen då förstås.
detta för att sprida ut trycket.
Frågan är då om jag behöver karva loss det gamla silikonet först eller om jag bara kan lägga glasbiten dikt an och silikona på!
När skadan är åtgärdad ska självklart projektet fortsättas att dokumenteras och läggas ut här.
Inspiration till inredning och fiskar uppskattas så klart! Har redan en ganska klar bild av hur jag vill ha det men va fasen, ni är ju mer proffs än jag:P
Kuben:
kass bild på skadan:
skadan underifrån sett:
täckglaset jag tänkte ta o kapa på längden för att lägga över skadan.
(har ett täckglas till och hade ändå tänkt kapa ett hörn eller så för slangar o matning osv.)
//hannes
Kommentar