Har vart sugen på akvarie länge och nu gjorde jag slag i saken och köpte ett JUWEL AKVARIUM RIO 240 SVART 121x41x55CM (längd x bredd x höjd) 240L
Jag har lagt på 60kg sand och div saker som gömställen etc.
Köpte även 9 olika plantor som jag planterat ut.
Har tyvärr haft lite dåligt tålamod som köpte direkt med 5st Fläckig Pansarmal och två små scalarer.
Jag lyckades sen hålla mig i 4 dagar innan jag blev tvungen att köpa 4 svärdbärare (1 hane och tre honor) och 6 Kilfläcksrasboror.
Sen hittade jag en annons som va brådis med så skall även hämta några begagnade fiskar imorgon (då har det gått en vecka precis).
Det blir då:
1st Mal, Gibbiceps Segelfenspleco ca 25-28cm lång
1st Scalare, ca 8-10cm i diam
2st Palett ciklider ca 6cm.
Vet att det är för snabbt egentligen men jag får hoppas på det bästa och sen försöka hålla mig lite lugn med fiskköpandet ett tag nu.
Kanske köpa ett till kar istället? :P
EDIT: Köpte rätt så grovt grus så det kanske inte pansarmalarna gillar så mycket? Räcker det att göra en hörna eller så till dom med lite fint grus tro?
Jag har lagt på 60kg sand och div saker som gömställen etc.
Köpte även 9 olika plantor som jag planterat ut.
Har tyvärr haft lite dåligt tålamod som köpte direkt med 5st Fläckig Pansarmal och två små scalarer.
Jag lyckades sen hålla mig i 4 dagar innan jag blev tvungen att köpa 4 svärdbärare (1 hane och tre honor) och 6 Kilfläcksrasboror.
Sen hittade jag en annons som va brådis med så skall även hämta några begagnade fiskar imorgon (då har det gått en vecka precis).
Det blir då:
1st Mal, Gibbiceps Segelfenspleco ca 25-28cm lång
1st Scalare, ca 8-10cm i diam
2st Palett ciklider ca 6cm.
Vet att det är för snabbt egentligen men jag får hoppas på det bästa och sen försöka hålla mig lite lugn med fiskköpandet ett tag nu.
Kanske köpa ett till kar istället? :P
EDIT: Köpte rätt så grovt grus så det kanske inte pansarmalarna gillar så mycket? Räcker det att göra en hörna eller så till dom med lite fint grus tro?
Kommentar