Tjo
Rastlösheten spökar och jag vill komma igång med något.
Så nu kommer det ett dammbygge till balkongen, tanken blir att bygga blomlåda modell lite större och ordna med en liten simplats för någon firre.
Så tanken blir nån dammliknande behållare med vatten som får strila ner för nån stenbyggnad eller frigolitkonstukrion, detta blir tilldelan av vatten, returen får gå genom filter ner till reservoar och runt igen.
Runt dammen får det bli några blomster som frugan får bestämma.
Dammbygget samt retur o allt har jag nog koll på hur det ska bli, kommer lite ritningar så snart jag har gjort dom.
Min fråga till er blir om ni har tips på nån firre man kan ha, helst utan värmare.
Storleken blir runt 50 cm i bredd och 40 djup dvs runda slängar 80 liter.
är detta möjligt överhuvudtaget med fisk?
Sen ni växtexperter därute, vattenblommande växter man skulle kunna ha?
Projektet kommer fortgå till sommaren som ni förstår, när värmen sjuker på vintern kommer allt flyttas in, fiskar in i kar inomhus och växter likaså.
tankar?
Blir det ingen fisk i blir det iallafall ett bygge.
Rastlösheten spökar och jag vill komma igång med något.
Så nu kommer det ett dammbygge till balkongen, tanken blir att bygga blomlåda modell lite större och ordna med en liten simplats för någon firre.
Så tanken blir nån dammliknande behållare med vatten som får strila ner för nån stenbyggnad eller frigolitkonstukrion, detta blir tilldelan av vatten, returen får gå genom filter ner till reservoar och runt igen.
Runt dammen får det bli några blomster som frugan får bestämma.
Dammbygget samt retur o allt har jag nog koll på hur det ska bli, kommer lite ritningar så snart jag har gjort dom.
Min fråga till er blir om ni har tips på nån firre man kan ha, helst utan värmare.
Storleken blir runt 50 cm i bredd och 40 djup dvs runda slängar 80 liter.
är detta möjligt överhuvudtaget med fisk?
Sen ni växtexperter därute, vattenblommande växter man skulle kunna ha?
Projektet kommer fortgå till sommaren som ni förstår, när värmen sjuker på vintern kommer allt flyttas in, fiskar in i kar inomhus och växter likaså.
tankar?
Blir det ingen fisk i blir det iallafall ett bygge.
Kommentar