Var inne i "min" butik förut idag, och såg två arter, som jag aldrig sett förr. Och frågan är om den ena ens är en art. Båda hade han tydligen fått i inbyte, från nå´n som hade köpt dem på Akvarielagret. Den ena, som jag är osäker på är en riktig art, reagerade både jag och innehavaren likadant på första gången vi såg dem, det vill säga korsning mellan zebraciklid och Jack Dempsey. Han som bytte in dem hade tydligen nämnt nå´t om att de såg ut som korsningar, men var en egen art. På lappen stod det Awatilapia spec eller nå´t så´nt. De påminde i formen om zebror, men var lägre och mer långsträckta. De hade även svaga svarta "zebraciklidränder" och även några lysande blå prickar utspridda på kroppen. Han i butiken hade som sagt också reagerat när han såg dem först, och trodde det var korsningar. Nå´n som har hört talas om Awatilapia, finns det, eller hade han som köpt dem av Akvarielagret blivit lurad?
Se´n hade samma person (vad jag förstod) kommit in med några stora saker, med stora munnar. (Ska väl i ärlighethetens namn inte svära på att den är amerikansk, men men) Försökte tyda hans stil, och dessutom så är ju inte stavningen helt säker, men det stod ungefär nå´t så´nt här: Chetobranckopsis flenensis... Ska tydligen vara riktigt fredlig, och planktonätare, med men en stor mun. Den största var ca 20 cm. Han hade fått in dem idag, och de hade väl inte färgat ut ordentligt, och var mest gråbruna, med lite rödaktig stjärtfena.
Se´n hade samma person (vad jag förstod) kommit in med några stora saker, med stora munnar. (Ska väl i ärlighethetens namn inte svära på att den är amerikansk, men men) Försökte tyda hans stil, och dessutom så är ju inte stavningen helt säker, men det stod ungefär nå´t så´nt här: Chetobranckopsis flenensis... Ska tydligen vara riktigt fredlig, och planktonätare, med men en stor mun. Den största var ca 20 cm. Han hade fått in dem idag, och de hade väl inte färgat ut ordentligt, och var mest gråbruna, med lite rödaktig stjärtfena.
Kommentar