Suck !
Måste bara skriva av mig lite.
Vi bor i en villa som har en golvyta på 240 kvm, enligt taxeringsreglerna är det 209 kvm,
ganska häftiga sneda tak på ovanvåningen.
Under de sista 3 veckorna har familjen blitt förvisad till att bo på 16 kvm.
Så, vad har nu hänt ?
Jo, Kensa gav efter önskemålet från frugan om nytt kök. Kunde väl lika gärna ha kvar det gamla
tyckte jag, bara för att 6 av 18 luckor har lossnat och ramlat ner, bara för att fanéren släppte
på alla dom andra luckorna / lådorna, bara för att bänkskivans laminat har släppt, så är väl det
egentligen ingen anledning att byta ut ett kök som är 36 år gammalt....? ....eller hur !?
Nåväl, diverse undersökningar göres, budgetar görs, förhandlingar görs, etc, innan man bokar
in det nya köket med diverse intressanta hantverkare.
Dealen var att de skulle komma den 7.e Maj, och sedan jobba satan och få det klart på 2 veckor.
Just dessa två veckor var viktiga för oss, med tanke på att vi har små barn.
Så, den 5-6.e Maj pysslar jag med att riva ut det gamla köket. Ut med alla skåp, vitvaror, etc etc.
Måndag den 7.e kommer.......
Kommer det några hantverkare ??
Nope....framåt 9-tiden så ringer man, visar sig att dom har blitt sjuka.
Hur nu 3 pers kan bli sjuka samtidigt vet jag inte, för det kan väl inte vara så att de var försenade
på förra jobbet...............................eller ??
Nåväl, de kommer först den 12.e på lördagen.
Jobbar på bra under lördagen och söndagen.
Vi har nu varit utan kök en vecka. Lite småtrist med tanke på barnen.
Vi lever den veckan nästan som vanligt med skillnaden att jag grillar vareviga kväll, och det
står lite elplattor i uterummet där vi äter.
Måndagen den 14.e när man kommer hem så upptäcker man att de har faktiskt jobbat på ganska
bra under dagen.
Men....passagen till pojkarnas rum är numera blockad med diverse intressanta grejer.
Så....de får sova hos oss.
Tisdagen den 16.e, jobbat på bra, med två små problem. De har rivit upp det gamla golvet,
dvs marmorplattor ut, och sedan har de slipat golvet, så att det ligger 2-3 cm byggdamm i HELA HUSET.
Tänkte dom på att plasta in dörrar......nä...
Andra problemet var att nu står det en massa bråte och blockerar passager till vardagasrum,
övanvåning, tvättstuga, ett dass.
Så......
Hela familjen är hänvisad till föräldrars sovrum på 16 kvm och uterummet på 11 kvm som får fungera
som kök, vardagsrum, allrum, arbetsrum, garderober, etc etc......................
Nåja tänker man....bara de blir färdiga.
Onsdag 16.e kommer första bakslaget.......fönster försenade.....då går det inte att göra väggar klara....
Långehelgen bokades in med husvagn.,.....flydde fältet fram till söndag em.
Måndag 21.e kommer nästa bakslag. Bänkskivan försenad, då går det ju inte att montera
skåp alls ju......
Nu är bästa budet, obs bästa budet, att de kanske kanske kan vara klara 1-2.e Juni.
Dvs 2 veckor efter budgeterad tidsplan.......
Att frugan under tiden har kommit med en massa konstiga extrabeställningar som har gjort att
hela den finansiella budgeten är skrotad och numera konstarar man att det blir kanske i bästa
fall vatten från sjön till mat de närmaste 4 månaderna tänker jag inte yra om.
Bortsett från att kottarna börjar tycka att det är lite trist, så är mitt största problem mina kar.
Det är totalt omöjligt att byta vatten. Med stor möda går det att komma åt och ge dom föda...ibland.
Blomgödning glömmer vi helt.
Byggdammet, det där j-a fina slipdammet, ligger som en intressant slöja över karen.
Undrar om det är farligt för vattnet om det kommer ner en massa skit.......?
Tvätta kläder......?.....glöm det, här är det extra deo som gäller för att hålla värsta lukten borta.
Känner mig lite ensam på jobbet.....ingen som vill sitta nära längre....
.
Måste bara skriva av mig lite.
Vi bor i en villa som har en golvyta på 240 kvm, enligt taxeringsreglerna är det 209 kvm,
ganska häftiga sneda tak på ovanvåningen.
Under de sista 3 veckorna har familjen blitt förvisad till att bo på 16 kvm.
Så, vad har nu hänt ?
Jo, Kensa gav efter önskemålet från frugan om nytt kök. Kunde väl lika gärna ha kvar det gamla
tyckte jag, bara för att 6 av 18 luckor har lossnat och ramlat ner, bara för att fanéren släppte
på alla dom andra luckorna / lådorna, bara för att bänkskivans laminat har släppt, så är väl det
egentligen ingen anledning att byta ut ett kök som är 36 år gammalt....? ....eller hur !?
Nåväl, diverse undersökningar göres, budgetar görs, förhandlingar görs, etc, innan man bokar
in det nya köket med diverse intressanta hantverkare.
Dealen var att de skulle komma den 7.e Maj, och sedan jobba satan och få det klart på 2 veckor.
Just dessa två veckor var viktiga för oss, med tanke på att vi har små barn.
Så, den 5-6.e Maj pysslar jag med att riva ut det gamla köket. Ut med alla skåp, vitvaror, etc etc.
Måndag den 7.e kommer.......
Kommer det några hantverkare ??
Nope....framåt 9-tiden så ringer man, visar sig att dom har blitt sjuka.
Hur nu 3 pers kan bli sjuka samtidigt vet jag inte, för det kan väl inte vara så att de var försenade
på förra jobbet...............................eller ??
Nåväl, de kommer först den 12.e på lördagen.
Jobbar på bra under lördagen och söndagen.
Vi har nu varit utan kök en vecka. Lite småtrist med tanke på barnen.
Vi lever den veckan nästan som vanligt med skillnaden att jag grillar vareviga kväll, och det
står lite elplattor i uterummet där vi äter.
Måndagen den 14.e när man kommer hem så upptäcker man att de har faktiskt jobbat på ganska
bra under dagen.
Men....passagen till pojkarnas rum är numera blockad med diverse intressanta grejer.
Så....de får sova hos oss.
Tisdagen den 16.e, jobbat på bra, med två små problem. De har rivit upp det gamla golvet,
dvs marmorplattor ut, och sedan har de slipat golvet, så att det ligger 2-3 cm byggdamm i HELA HUSET.
Tänkte dom på att plasta in dörrar......nä...
Andra problemet var att nu står det en massa bråte och blockerar passager till vardagasrum,
övanvåning, tvättstuga, ett dass.
Så......
Hela familjen är hänvisad till föräldrars sovrum på 16 kvm och uterummet på 11 kvm som får fungera
som kök, vardagsrum, allrum, arbetsrum, garderober, etc etc......................
Nåja tänker man....bara de blir färdiga.
Onsdag 16.e kommer första bakslaget.......fönster försenade.....då går det inte att göra väggar klara....
Långehelgen bokades in med husvagn.,.....flydde fältet fram till söndag em.
Måndag 21.e kommer nästa bakslag. Bänkskivan försenad, då går det ju inte att montera
skåp alls ju......
Nu är bästa budet, obs bästa budet, att de kanske kanske kan vara klara 1-2.e Juni.
Dvs 2 veckor efter budgeterad tidsplan.......
Att frugan under tiden har kommit med en massa konstiga extrabeställningar som har gjort att
hela den finansiella budgeten är skrotad och numera konstarar man att det blir kanske i bästa
fall vatten från sjön till mat de närmaste 4 månaderna tänker jag inte yra om.
Bortsett från att kottarna börjar tycka att det är lite trist, så är mitt största problem mina kar.
Det är totalt omöjligt att byta vatten. Med stor möda går det att komma åt och ge dom föda...ibland.
Blomgödning glömmer vi helt.
Byggdammet, det där j-a fina slipdammet, ligger som en intressant slöja över karen.
Undrar om det är farligt för vattnet om det kommer ner en massa skit.......?
Tvätta kläder......?.....glöm det, här är det extra deo som gäller för att hålla värsta lukten borta.
Känner mig lite ensam på jobbet.....ingen som vill sitta nära längre....
.
Kommentar