Drömmen om ett regnskogsterrarium har funnits och finns fortfarande hos mig. Tyvärr har jag inte platsen för att bygga något sådant i den storlek jag skulle önska utan måste sälja av lite fiskar och lägga ner ett av mina akvarium först. Men tiden kommer nog för det också. Så denna tråden kommer till att börja med handla om mitt första terrarie som kommer innehålla djur som lever på marken i regnskogen.
Blir lite växter i det men inte massa rötter och inga bevattnings system eller liknande.
Själva Terrariet är ett Exoterra 30x30x45cm med bottensubstrat av Sphagnummossa och än så länge bara 2 växter i det. Måste försöka komma på vad mer jag vill ha där och lite hur jag ska placera dem. Växterna just nu är den röda cryptanthus bivittatus och en häng/klätterväxt som heter Ficus Pumila (klätterfikus).
Någon som kan gissa djuret som ska flytta in?
Vill ni ha några ledtrådar kanske?
Här kommer en bild i alla fall.
Blir lite växter i det men inte massa rötter och inga bevattnings system eller liknande.
Själva Terrariet är ett Exoterra 30x30x45cm med bottensubstrat av Sphagnummossa och än så länge bara 2 växter i det. Måste försöka komma på vad mer jag vill ha där och lite hur jag ska placera dem. Växterna just nu är den röda cryptanthus bivittatus och en häng/klätterväxt som heter Ficus Pumila (klätterfikus).
Någon som kan gissa djuret som ska flytta in?
Vill ni ha några ledtrådar kanske?
Här kommer en bild i alla fall.
Kommentar