Påbörjar detta projekt med grund ett Juwel Trigon på 350 liter samt Eheim 2028 ytterfilter.
Detta kommer bli mtt utan tvekan största akvarium sedan tidig ungdom då jag växte upp med päronens 2000 liters,
med plastväxter och utan filter samt någon som helst kunskap.
Nu, ca 20 år senare, lite mer påläst och mer passionerad än någonsin, är jag nu redo att gå från det senaste årets 3st små
akvarium, till ett gigantiskt för mina ögon.
Ett 350 liters hörnakvarium.
Edit 2013-11-12
Har nu kommit fram till att jag skall prova mig på Ciklider.
Akvariet:
Bild på härligheten har ni här.
Bakgrund:
Bakgrunden är även den klar och beställd.
Det blev Aquatic Nature Arbusto E samt D på 100x60cm var.
Dessa kommer då kapas till rätt längd, och sedan skarvas/fogas med svart silikon vid inre hörnet.
Bilder på sidorna har ni här:
Anledningen till att jag valt denna bakgrund är helt enkelt för att jag INTE, under några omständigheter tänker betala 6.893:- för en Back to Nature bakgrund med måtten 200x60cm... Helt otroligt i mina ögon.
Iallafall. Nog om gnäll, nu till mer positivt tänkande.
Bakgrunderna är beställda, och inkommer på lager i början på nästa vecka, därefter skickas de till mig.
Val av grus:
Jag har valt att köra mörk botten, kanske inte kolsvart, utan mer åt mörkbrunhållet.
Får se om man hittar grus som passar in på bilden man har i skallen.
Val av fisk:
Det är här kruxet ligger. Vad och hur mkt av det?
Återkommer med mer info under dagarna.
Detta kommer bli mtt utan tvekan största akvarium sedan tidig ungdom då jag växte upp med päronens 2000 liters,
med plastväxter och utan filter samt någon som helst kunskap.
Nu, ca 20 år senare, lite mer påläst och mer passionerad än någonsin, är jag nu redo att gå från det senaste årets 3st små
akvarium, till ett gigantiskt för mina ögon.
Ett 350 liters hörnakvarium.
Edit 2013-11-12
Har nu kommit fram till att jag skall prova mig på Ciklider.
Akvariet:
Bild på härligheten har ni här.
Bakgrund:
Bakgrunden är även den klar och beställd.
Det blev Aquatic Nature Arbusto E samt D på 100x60cm var.
Dessa kommer då kapas till rätt längd, och sedan skarvas/fogas med svart silikon vid inre hörnet.
Bilder på sidorna har ni här:
Anledningen till att jag valt denna bakgrund är helt enkelt för att jag INTE, under några omständigheter tänker betala 6.893:- för en Back to Nature bakgrund med måtten 200x60cm... Helt otroligt i mina ögon.
Iallafall. Nog om gnäll, nu till mer positivt tänkande.
Bakgrunderna är beställda, och inkommer på lager i början på nästa vecka, därefter skickas de till mig.
Val av grus:
Jag har valt att köra mörk botten, kanske inte kolsvart, utan mer åt mörkbrunhållet.
Får se om man hittar grus som passar in på bilden man har i skallen.
Val av fisk:
Det är här kruxet ligger. Vad och hur mkt av det?
Återkommer med mer info under dagarna.
Kommentar