I veckan har jag smugit igång projekt Ny generation. Min äldsta son, som några av träffade på kräftskivan hos Kjell i höstas skall få ett eget akvarium (med sin pappa som skötare). Akvariet är ett Juwel Korall 54 liters, det medföljande innerfiltret skall bytas mot en EHEIM Aquaball 130 då Juwelfiltrets plast "housing" gick sönder i somras när jag försökte öppna det och ta ur filtret. Akvariet var tänkt som yngelakvarium till mitt Malawiprojekt, men det har bara stått tomt sen jag köpte det i somras.
Ikväll när Mrs. Erikderek la barnen åkte jag till Hornbach och köpte växter och rötter (bilder kommer när jag för över dem från telefonen). Tanken är att få igång allt imorgon och i med fisk på söndag. Önskemålet från min son är;
Ett stim; Hasemania nana alt. Paracheirodon innesi.
5-6 st; Corydoras (av lämplig sort)
och 3-4 st Otocinclus vittatus
Det borde bli en lagom last till karet, tetrorna får gå som incylingsfisk, hur många bör jag använda mig av, för få är inget bra för då blir de för stressade, för många och No2 toppar direkt?
EK
Ikväll när Mrs. Erikderek la barnen åkte jag till Hornbach och köpte växter och rötter (bilder kommer när jag för över dem från telefonen). Tanken är att få igång allt imorgon och i med fisk på söndag. Önskemålet från min son är;
Ett stim; Hasemania nana alt. Paracheirodon innesi.
5-6 st; Corydoras (av lämplig sort)
och 3-4 st Otocinclus vittatus
Det borde bli en lagom last till karet, tetrorna får gå som incylingsfisk, hur många bör jag använda mig av, för få är inget bra för då blir de för stressade, för många och No2 toppar direkt?
EK
Kommentar