L-numret bör väl vara samma som för den vanliga, då det är samma art. Albinos föds så´na. Ibland av en slump, där ett eller ett par blir albino, medan kullsyskonen och föräldrarna är normalfärgade. Men de kan urvalsavlas, så på så sätt kan man väl säga att den är "manipulerad" då det inte skulle födas så många albino i naturen i en och samma kull. Då blir större delen av avkomman efter albinoföräldrar albino, vilket nog är fallet med de albinoancistrus som finns, och t.ex albinopalettciklider, som av nå´n anledning brukar säljas som guldpalett. Tror även albinoancistrusen brukar säljas som guldancistrus. Tycker de borde sälja dem som det de är, det vill säga albino, istället för att lura kunderna att det är en särskild art genom att kalla dem guld nå´nting.
Senast redigerad av Shepard; 04 January 2006, 17:44.
"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound) Min profil Mitt galleri
L-numret bör väl vara samma som för den vanliga, då det är samma art. Albinos föds så´na. Ibland av en slump, där ett eller ett par blir albino, medan kullsyskonen och föräldrarna är normalfärgade. Men de kan urvalsavlas, så på så sätt kan man väl säga att den är "manipulerad" då det inte skulle födas så många albino i naturen i en och samma kull. Då blir större delen av avkomman efter albinoföräldrar albino, vilket nog är fallet med de albinoancistrus som finns, och t.ex albinopalettciklider, som av nå´n anledning brukar säljas som guldpalett. Tror även albinoancistrusen brukar säljas som guldancistrus. Tycker de borde sälja dem som det de är, det vill säga albino, istället för att lura kunderna att det är en särskild art genom att kalla dem guld nå´nting.
jag köpte den som albino inte som guld. letar nu efter en hona. Men det va svårt verkade det som. Vet inte om den jag köpte va vilt fångad men den är ju i alla fall inte manipulerad som tex pansarmalen den är ju mer vanlig som albino än ancistrusen
/bobbyfuller
**Juwel Trigon 190L** If you are an Elvis fan, no explanation is necessary.
If you are not an Elvis fan, no explanation is possible.
jag köpte den som albino inte som guld. letar nu efter en hona. Men det va svårt verkade det som. Vet inte om den jag köpte va vilt fångad men den är ju i alla fall inte manipulerad som tex pansarmalen den är ju mer vanlig som albino än ancistrusen
/bobbyfuller
Synd att du inte bor i närheten av piteå Jag har en Albino hona
Jag har för mig att guld- och albinoancistrus inte är samma "färg". Albinon är ju i alla fall vit och guldvarianten är gul/gyllene.
Just guldancistrus ser man ju väldigt ofta i butiker medan albinolekpar har i alla fall jag bara sett en gång hos en privatperson som mest odlar utställningsguppys.
Stämmer bra som ovan säger. Men, vad händer om man parar två albino? Blir det en normal- eller en albinoavkomma?
Borde det inte bli så att avkomman då blir albino eftersom allelen för albino för det mesta är en ressesiv allel. Vilket innebär att båda föräldrarna måste vara homozygota för denna allel för att de överhuvudtaget ska bli albino - således bör avkomman bli albino eftersom denna allel då är den enda som är inblandad. Eller?
Borde det inte bli så att avkomman då blir albino eftersom allelen för albino för det mesta är en ressesiv allel. Vilket innebär att båda föräldrarna måste vara homozygota för denna allel för att de överhuvudtaget ska bli albino - således bör avkomman bli albino eftersom denna allel då är den enda som är inblandad. Eller?
hehe... Jadu, säg det. Det låter ju bra att det blir albinoavkomma. Men, man vet ju aldrig. Därför så frågade jag
Har inte varit i den affären. Har de ett bra utbud?
beror nog på vad man är van vid om man jämför med t-ås så har de mer
men jag tycker de verkar ha sånt som inte de andra har och om man vill ha någon speciell firre så försöker de ta hem den. de håller till i en gammal sliten lokal
men jag trycker du kan bränna dit och kolla de är billiga på foder och vatten kemi.
/bobbyfuller
**Juwel Trigon 190L** If you are an Elvis fan, no explanation is necessary.
If you are not an Elvis fan, no explanation is possible.
Kommentar