sten från naturen. (bild)
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Hej Neon Kimpan!
Ser ut som grå granit men jag är inte säker. Jag har också tidigare frågat om STEN, om man kan ta stenar ute och lägga i akvariet? Men ingen har svarat så troligen vet ingen något om våra naturstenar? Men jag ska i alla fall hämta ute, rengöra och lägga i mitt akvarium. -
de lät ju inte så bra, för jag vill ju värkligen vara säker på att det funkar..har har kokat dom o så, så det borde väl inte vara några bakterier kvar iaf
//kimMSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.Kommentar
-
Jo det går bra att ta sten från naturen ge dem en rejäl skrubbning och om man kan så kan man fräta av dem med lite saltsyra (finns att köpa i färghandlen)
Dina stenar verkar vara vanlig grå granit som Malinitzi säger.
I mitt kar på jobbet har jag tagit vanlig röd.
Lycka till och God fortsättningSiten där alla plantor växer PlantSwap!Kommentar
-
Hej!
Det där är granit neon_kimpan - stensäkert i akvariet!
De flesta stenar i naturen går bra, ska kolla ditt inlägg också Malinitzi.
Jag har bara grejer från naturen i mina kar, både sten, sand och grus och alrötter är från en svensk bäck på egen mark. Ibland har jag bara sköljt i kranvatten först, ibland kokat och skrubbat.
Ett fåtal stenar innehåller kalk och kan få vattnet att bli hårdare, det kan man tänka på. Det är oftast vita stenar, sandsten och liknande.
(Enligt lag måste man ha tillstånd från markägaren för att ta sten....)Kommentar
-
ahh ok, vad skönt dåoch om det innehåller kalk är ju bara bra eftersom det är multisar som ska gå i karet, de gillar ju hårt vatten..
ähh, jag tror nog inte markägaren märker om det försvinner ettt par stenar
-
Jag hittade det hihi...
Jag har svarat lite där med
/PeterSiten där alla plantor växer PlantSwap!Kommentar
-
jag måste plocka mera imorron, för det var kolsvart ute när jag plocka denna stenen så jag fick med massa andra ochsåvill ju inte blande massa olika sorter..tror kanske den andra stenen var röd granit isf, för den var nästan likadan fast röd..aja
-
Håller med till viss del. Är det enbart några få stenar man skall ha så tycker jag att det blir snyggast men ska man ha mycket sten så tycker jag att det är snyggast om det är lite skillnad i färg för det känns inte lika stelt isf om du förstår hur jag menarKommentar
-
Röd granit passar för övrigt väldigt bra med Rådasand.Kommentar
-
50l+60l+
375l
Mvh RobbanKommentar
Kommentar