1/2 miljon artbeskrivningar

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 9 april 2003 18:11
Helt otroligt. Den 20 december 2002 började vi registrera hur många artbeskrivningar som Zoopets besökare tittade på - idag gick vi över 1/2 miljon artbeskrivningar, vilket innebär att Zoopet-besökarna tittar på mer än 4.500 artbeskrivningar per dygn.
Speciellt skoj för oss som står bakom sidan eftersom just artbeskrivningarna kräver en hel del arbete både att skriva, fota och lägga in.
Det är också rätt skoj att då och då titta in på "Populäraste fisken" och kolla in 100 i topp listan. Mycket har hänt där under de dryga tre månaderna - kommer ni t.ex. ihåg att Geophagus surinamensis länge låg i topp, sedan tappade den första placeringen och sedan ett steg ner till, men där stannade den rätt länge. Nu är den ända nere på 33 plats (i och för sig inte så dåligt bland ca. 800 "tävlande").
En annan fisk låg länge på 5-6 plats, nämligen mosaikguramin men den har också rasat och ligger nu på 34 plats.
Ytterligare en ciklid som tappat lite är röd zebra, den jobbade sig först sakta upp till 2 plats men har nu tappat lite mark och ligger på 7 plats. Bästa ciklid är istället fjärilcikliden som ligger på 2 plats. På 10 i topp finns just nu 4 ciklider, men överträffas kanske ändå av malarna som visserligen "bara" har 3 arter med på 10 i topp, men alla tre har höga placeringar - bl.a. de två övriga medaljplatserna.
Det är ganska jämnt i topplistan och det kommer säkert att ske fler omkastningar framöver - det enda som inte är jämnt är första platsen - särklassig ledare är Ancistrus dolichopterus.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Bilagor:
#2 - 9 april 2003 18:17
Helt otroligt när man börjar tänka efter. En sida som samlar så många akvarieintresserade är värd all eloge och en sida som berör och utvecklas! Ni gör ett kanonjobb med sidan och jag undrar om ni verkligen förstår hur mycket den betyder för vi här ute? Själv är jag in på Zoopet flera gånger om dagen och kikar runt, funderar, svarar ibland, läser, begrundar, blir lite småförbannad, skrattar, om inte gråter så i alla fall lider med någon som har problem osv...

Länge leve Zoopet!

David B.
#3 - 9 april 2003 18:26
imponerande!
jag börjar min dag med zoopet innan jag åker till jobbet&avslutar dan med zoopet innan jag somnar,lär mig mycket nytt&förhoppningsvis så har jag hjälpt nån också.

Uffe
#4 - 9 april 2003 18:38
Helt otroligt. Hoppas ni är nöjda(K&C) för det är jag, tackar och bugar. Som Uffe skriver lär man sig något nytt nästan varje dag eller hjälper andra vilsna själar att lära sig.

Jag förbehåller mig rätten att ha fel:)
Oscar Cederqvist
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=67529
-----------------
310l Malawi
110l Sällskaps
42l Guppy+Neontera
13l Kampfisk
2*25l Kampfisk+Guppy yngel
#5 - 9 april 2003 18:43
mycket imponerande och tack så mycket för alla bra artbeskrivningar!

/Marcus
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 9 april 2003 19:14
Tack för berömmet och flera av er kan ta åt er också eftersom just artbeskrivningarna har utvecklats mycket pga de kommentarer som skrivits, flera artbeskrivningar har t.o.m. fått fler än 10 kommentarer.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#7 - 9 april 2003 21:46
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Helt otroligt. Den 20 december 2002 började vi registrera hur många artbeskrivningar som Zoopets besökare tittade på - idag gick vi över 1/2 miljon artbeskrivningar<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Ni skall ha en eloge för det bra urvalet och den genomgående höga kvaliteten på beskrivningarna. Jag har inte hittat nån enda beskrivning jag har några direkta invändningar emot.
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 10 april 2003 07:39
"den genomgående höga kvaliteten på beskrivningarna."
Speciellt i början så hittade uppmärksamma Zoopet-besökare olika fel som jag sedan kunde rätta till. Detta är ju en av de stora fördelarna med Internet - det är lätt att ändra.
Skriver man fel i en bok så blir man aldrig av med dom.
Oavsett vilket, det finns säkert fortfarande fel och vi är glada för tips som gör oss uppmärksamma på dem.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#9 - 12 april 2003 05:17
Att Ancitrus ligger högt kan bero på att den diskuteras livligt och därför att de som läser om fisken vill se mera fakta om den.
Vad jag vill säga är de fiskar som diskuters mest får en hög placering tack vare detta.
Tack för en utomordentlig sait.
Mvh
Mads

Annons