Kensa skrev:om man köper fisk för att ta hand om mat som är över, så matar man för mycket.
att ha fisk som äter mat på botten, är inte det samma som att dom är städpatrull.
om man har fisk som äter på botten för att man tycker fisken är vacker, intressant eller annat, är en annan sak, då får man fixa mat som sjunker och är anpassat till just den arten......
viktiga principiella frågor.......
Jag håller med dig Jojjen;) roliga varelser och håller rent och snyggt på botten och rör om den och syresätter den! sen är dem ju inte tappade bakom en vagn utan ser till att förse sig med föda om ´de så innebär att de måste upp till ytan:) (Gäller ej ancistrus de äter endast från botten)JojjeN skrev:Jag har dom för att jag tycker dom är intressanta, och bonusen kommer ju att dom käkar upp om man råkar mata för mycket. =) Och det är ju en bra städning
Dock ger man dom självklart sin mat sen också, jag själv ger Tetra Tabimin till mina corydoras och ancistrus när lyset slocknat.
JojjeN skrev:Jag har dom för att jag tycker dom är intressanta, och bonusen kommer ju att dom käkar upp om man råkar mata för mycket. =) Och det är ju en bra städning
Dock ger man dom självklart sin mat sen också, jag själv ger Tetra Tabimin till mina corydoras och ancistrus när lyset slocknat.
Kensa skrev:om man köper fisk för att ta hand om mat som är över, så matar man för mycket.
att ha fisk som äter mat på botten, är inte det samma som att dom är städpatrull.
om man har fisk som äter på botten för att man tycker fisken är vacker, intressant eller annat, är en annan sak, då får man fixa mat som sjunker och är anpassat till just den arten......
viktiga principiella frågor.......
Linapina skrev:Vilka fiskar skulle då gå under kategorin "städpatrull" och vilken funktion fyller de? Ex. är de bara algätare eller finns det andra sorter med som ingår här?
Linapina skrev:Ok, jag hajar allt med inställningen och så. Men vilka sorters fiskar skulle det vara? Jag behöver några exempel ;)