10-12 liters akvarium...

#1 - 4 mars 2006 16:15
Min son fick (i samband med att jag själv köpte mitt första) ett miniakvarie för något år sedan...

Kan det varit FÖR litet så det blev enormt varmt? Det var ju en/två vanliga glödlampor som värmde det och man fick i stort sett fylla på lite nytt varenda dag...
Nu är det så länge sedan, men jag kommer ihåg att det var mycket varmt, nästan hett, där i...

Det var en pump i samt ett par växter, sten och grotta - en algätare/mal och två svärdbärare, man kanske bara ska ha ett så litet till yngel? :confused:
#2 - 4 mars 2006 16:19
Använd lågenergilampor, dom blir inte så varma.
#3 - 4 mars 2006 16:23
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=red]Jag hittar inget alternativ för att få en avatar![/COLOR][/SIZE][/FONT] [:-5] [:-118]

Det beror på avatar är en av Gold-medlemmarnas bonus :)
#4 - 4 mars 2006 17:20
ja inte tycker jag man ska ha mal eller svärdbärare däri.... Endast växter tycker jag, och möjligen en liten räka!
#5 - 4 mars 2006 18:42
[quote=Lena123]Använd lågenergilampor, dom blir inte så varma.[/quote]

Smart! :)
#6 - 4 mars 2006 18:43
[quote=Guy Palm]Det beror på avatar är en av Gold-medlemmarnas bonus :)[/quote]

Lite OT, men tack! ;)
#7 - 4 mars 2006 18:44
[quote=sunkan aspidoras]ja inte tycker jag man ska ha mal eller svärdbärare däri.... Endast växter tycker jag, och möjligen en liten räka![/quote]

Ahh, okej! [:o] Han ville så gärna ha en "med svärd" - men där ser man, lever och lär varenda dag! ;)
Kan ju alltid ställa upp det ifall om mina framtida fiskar skulle få yngel eller så då! :)

Annons